23948sdkhjf

CAD satser på findværksted.dk

I CAD tror man på, at nye kunder hellere vil finde det rigtige værksted, der netop kender til kundens bil frem for auktionslignende hjemmesider, hvor kunden lægger en opgave ud, og hvor der kan blive uenighed om opgavens art, omfang, og især pris.

- På www.findvaerksted.dk kan kunden søge efter det værksted, der netop udbyder den service, der efterspørges. Sagt med andre ord, så tror vi på, at et sådant site kan forenkle dialogen med kunderne. Typisk vil kunden tilmed gerne finde et værksted i nærheden af bopæl eller arbejdssted, hvilket er nemt på findværksted.dk, forklarede formand Poul Erik Christensen i foreningens årsberetning.

Har kunden en fejl på sin bil, som kræver ekspertviden, indtaster kunden blot bilens registreringsnummer, og systemet laver et opslag og viser bilmærke og model, hvilket sikrer, at det er den korrekte bilmodel, der skal håndteres. Kunden får nu vist de værksteder, der har tilmeldt sig som specialister på netop denne bils registreringsnummer. Kunden beskriver kort, hvad henvendelsen drejer sig om, og sender mail til det fundne værksted. Værkstedet får en mail med data på bilen og en sms om, at en kunde har henvendt sig og ønsker dialog med værkstedet, oplyser CAD.

Desuden kan kunderne også søge på alle andre services, som værkstederne tilbyder. Har kunden for eksempel intet vejhjælpsabonnement, kan der søges på værksteder, der har en autotransporter. Der er 14 muligheder for ekstraservices, som for eksempel også kunne være forsikringsskader, glasskader eller brug for et værksted til veteranbiler.

- Det er vigtigt at påpege, at de værksteder, der melder sig til på findværksted.dk, også efterfølgende er villige til at ofre de ressourcer, der skal til for at skabe en seriøs dialog med nye, potentielle kunder. Findværksted.dk skal ses som fremtidens markedsføringsplatform og vil over tid helt erstatte resterne af de gule sider i de fysiske telefonbøger og lignende. Det er tanken, at findværksted.dk inden for kort tid skal udbygges til også at omfatte integration af de sociale medier i alle afskygninger, oplyser CAD.

I luften den 1. november

I slutningen af september sender CAD tilmeldingsmateriale ud til samtlige værksteder i CAD.

- Når så tilstrækkeligt mange har "meldt sig på" sitet, og vi er landsdækkende, bliver sitet aktivt, og det forventes vi at gøre den 1. november, oplyser CAD-direktør Erik S. Rasmussen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078