Globalt bilsalg steg 12 procent i 2010
Anderledes er det i Europa med en tilbagegang på 5,5 procent til 13,36 millioner enheder, ifølge den europæiske branchesammenslutning ACEA. De nye EU-lande voksede dog med mindre procenter. Den tyske præsident for Verbandes des Automobilindustrie, VDA, Matthias Wismann, kunne forleden oplyse, at de tyske mærker profiterede af kravene til et reduceret CO2 udslip. Hver femte af de mange millioner biler solgt i 2010 kom fra en af de tyske koncerner, og udsigten for 2011 ser lys ud med stigende salgstal over næsten hele linien.
I USA steg salget af personbiler med fire procent, de øvrige køretøjer med 18 procent og en total fremgang på 11,0 procent til 11,6 millioner enheder. Der bliver fortsat solgt mange store biler i USA såsom pickups og store SUVer.
Salget i Rusland gik frem med 30 procent til 1,9 millioner, og i Indien med 31 procent til 2,4 millioner biler. Det store marked er Kina med et plus på 34 procent til cirka 11,3 millioner enheder, hvor salget de seneste to år er fordoblet.
I Japan, hvor bilsalget blev støttet af regeringen, nåede salget i alt 4,2 millioner biler. Brasilien gik frem med 11,0 procent til 3,3 millioner enheder.