23948sdkhjf

Denso vokset med 5,2 procent

Japanske Denso voksede i Europa på eftermarkedet med 5,2 procent til en omsætning på 2,1 milliarder kroner i det seneste regnskabsår, der sluttede ultimo marts. Steve Richardson, direktør for eftermarkedet, oplyser, at den primære fremgang er opnået med rekordsalg i Tyskland, Polen, Ukraine og Skandinavien.

Blandt andet tændrør har opnået en ny rekordomsætning, ligesom salget af startere og generatorer, lambda-sensorer, aircondition, kabinefiltre og et nyt DST-PC diagnoseudstyr til dieselservice.

- På trods af jordskælvet den 11.marts i Japan er både salg og overskud steget fra sidste regnskabsår, tilføjer Steve Richardson. I USA er salget øget med 13 procent til GM, Ford og Chrysler, og i Asien har Denso oplevet en fremgang på 22,2 procent. I Sydamerika steg salget med 4,3 procent med et mindre underskud, sammenlignet med året tidligere.

Samme kvalitet

Denso fremstiller en række OE-produkter til bilproducenterne, som er samme kvalitet til eftermarkedet. Udover de nævnte produkter fremstiller Denso også viskerblade, kølere, kompressorer og industrielle produkter såsom robotter.

Hovedselskabet i Japan opnåede en omsætning, inklusive alle aktiviteter i sidste regnskabsår, som sluttede ved udgangen af marts, på 206,4 milliarder kroner.

Denso beskæftiger 120.000 medarbejdere i 200 afdelinger og anlæg på kloden i 35 lande, og i Europa 13.000 ansatte. Det inkluderer både OE-leveringer og til eftermarkedet, med 18 produktionsanlæg, testfaciliteter i Tyskland, Italien, Sverige og England og syv salgskontorer. Hovedcentret i Europa er i hollandske Weesp, der samtidig var det første Densocenter i Europa, som åbnede i 1973.

Læs mere på www.denso-am.eu
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.077