Nybilsalget steg 11 procent i USA i 2010
Ford kom bedst ud af en salgsopgang efter krisen på et marked i bedring, der lover godt for 2011 som strømpil for verdensøkonomien.
Det bedre salg i 2010, efter katastrofeåret 2009 med det laveste salg i 27 år, lover godt for 2011, mener analysebureauerne. Ford forudser et salg i år på mellem 12,5 og 13,0 millioner enheder. Næsten det samme forudser General Motors, selvom GMs salg var mindre end gennemsnittet. Den populæreste bil i 2010 var endnu engang Ford F-serie med 528.349 enheder, foran konkurrenten Chevrolet Silverado, med 370.135 enheder. Derefter kom Toyota Camry med 327.804 biler, foran Honda Accord med 311.381 biler.
Det har givet overskrifter i USA, at den nye Chevrolet Camaro, med succes i racing, har solgt flere biler end Ford Mustang. Internationale analysebureauer spår, at USA kommer tilbage på førstepladsen på kloden - måske allerede i år, eller i 2012, hvis fremgangen fortsætter i samme takt. De største bilsælgere i USA 2010 blev:
General Motors, 2.211.699 biler, plus 7 procent.
Ford Motor Co., 1.964.059 biler, plus 17 procent.
Toyota m. Lexus og Scion, 1.763.595 biler, 0,0 procent.
Honda m. Acura, 1.230.480 biler, plus 7 procent.
Chrysler Group, 1.085.211 biler, plus 17 procent.
Nissan m. Infiniti, 908.570 biler, plus 18 procent.
Hyundai Group m. Kia, 894.496 biler, plus 22 procent.
VW m. Audi og Bentley, 359.889 biler, plus 21 procent.
BMW m. Mini og Rolls-Royce, 266.069 biler, plus 10 procent.
Subaru, 263.820 biler, plus 22 procent.
Daimler AG m. Mercedes, Maybach og Smart, 230.934 biler, plus 13 procent.
Mazda, 229.566 biler, plus 11 procent.
Mitsubishi, 55.683 biler, plus 3 procent.
Jaguar, Land Rover, 45.204 biler, plus 18 procent.
Porsche, 25.320 biler, plus 29 procent.
Volvo og Saab er ikke med på grund af de nye ejerforhold i løbet af 2010.