Frit frafald
DERMED VENDER bilimportørerne sig tilsyneladende i højere grad end hidtil mod det fremstormende Autobranchens Hus, hvor stadig flere af branchens øvrige organisationer flytter ind i det fællesskab, som efterhånden ligner en paraply mere og mere. Det er til branchens fordel, når organisationerne får synergi i såvel det daglige medlemsarbejde som i det politiske landskab, hvor en samlet autobranche i store sager altid vil stå stærkest.
BILIMPORTØRERNES EXIT fra Dansk Industri efterlader således den DI-baserede forhandlerforening Bilbranchen i lidt af et vakuum, trods et pænt medlemskab af især store nybilforhandlere med behov for overenskomster og arbejdsgiverhjælp. Dette kan man dog også få via den "gamle" forening D.A.F., der, efter en længere nedtur, nu ser ud til at bevæge sig mod en ny æra. Det har tilsyneladende båret frugt at satse offensivt på kommunikation og håndfaste foreningsdyder i kampen mod DI og Bilbranchen. Om D.A.F.s strategier og kommunikation kan man læse i en netop udkommet bog, som vi beretter om side 9. God læselyst med dette næstsidste blad inden sommerferien.