Mere arbejde men færre biler
DET BLIVER NOK SVÆRT at komme igennem med det synspunkt, at der slet ingen grænse skal være, som Håndværksrådet bringer til torvs. For det vil give langt færre pengene i statskassen i registreringsafgift med flere genopbygninger end nu, ligesom bilforhandlerne næppe ville synes, dette var en god ide. Selv om samme forhandlere jo typisk gerne vil have mere gang i værkstedomsætningen – gynger og karruseller, hvad er bedst?
VI KAN I DENNE uges fagblad også berette om delte meninger om, hvordan p-pladser til delebiler skal fordeles. En vigtig detalje omkring delebil-problematikken er, at hver delebil faktisk medfører, at der afskaffes fire private biler, ifølge en af de nye aktørers beregninger. Så her kan især både bilsælgende, bilreparerende og reservedelssiden af autobranchen imødese store udfordringer, hvis disse delebilskoncepter for alvor får fat i byerne, som det er set i udlandet.
OG SÅ HAR VI den glædelige nyhed, at det betaler sig at kæmpe sin sag og stå fast. En stædig aktør på sikkerhedsfronten vil se, at dit og mit barn – eller børnebørn – bliver kørt forsvarligt rundt i store taxer, skolebiler og måske ombyggede handicapbiler. Det er endelig lykkedes virksomheden at få politikerne til at banke Trafikstyrelsen på plads, så der nu kommer fokus på de problemer i denne del af autobranchen, der alt for længe er foregået. Hatten af for nordjysk stædighed og at der nu bliver taget fat om emnet, der også involverer de synshaller, vi åbenbart har 20 procent for mange af, siden opblomstringen efter syns-liberaliseringen.