23948sdkhjf

Succes med Bruxelles dage

Europæiske Bilforhandler Dag i Bruxelles den 25. september.
Autoforhandlere bør afspejle den rolle de skal spille eller bliver nødt til at spille i det fremtidige marked. De er nødt til at reflektere og foregribe nye mobilitetskoncepter og analysere, hvad konkurrerende selskaber vil tilbyde eller allerede tilbyder. I de kommende år vil antallet af unge falde, og de vil være mindre tilbøjelige til at få et kørekort og/eller have deres egen bil, især i byområderne. Bilforhandlerne bør derfor lære mere om de kommende tendenser, og bilsælgere bør være opmærksomme på alle de aktuelle begreber og applikationer inden for samkørsel og forskellige transportformer så som bus og tog. Forhandlerne bør også forbedre deres positionering - her spiller kundedatabaserne en væsentlig rolle.

Det oplyser CECRA (det europæiske råd for automotive handlende og reparatører), som den den 25. september afholdt den 4. udgave af deres Europæiske Bilforhandler Dag i Bruxelles, hvor flere talere fremlagde, hvordan fremtiden for bilindustriens distributionling kunne blive, og hvilke skridt der skal tages for at hjælpe forhandlerne i Europa til at genvinde noget af præ-krisens momentum, oplyser CECRA, der betegner dagen som en succes.

Kontrakter mellem producenter og forhandlere skal være mere gennemsigtige, ikke kun om ejerskab og anvendelse af kundedatabaser, men også om frihed for forhandlerne til at overføre deres forhandling, muligheden for at fortsætte med at repræsentere flere mærker og at opnå erstatning i tilfælde af kontrakt-ophør fra producenten, oplyser CECRA.

Også Lastbilsforhandler Dag

Organisationen ytrer også tilfredshed med den anden udgave af sin Lastbilsforhandler Dag i Bruxelles den 24. september. Konferencen bød blandt andet på fremtid distribution som et centralt tema, og det viste sig at være interessant med et stort antal deltagere fra hele Europa, oplyser CECRA.

Baseret på de seneste tal bød de første seks måneder af 2014 på en svag stigning i det samlede lastvogns marked i Europa, men der er en stor forskel mellem landene med nedgang i Frankrig og Storbritannien samt fremgang i Tyskland og Spanien. Volvo er gået frem i de første seks måneder af 2014 og har øget sin markedsandel med 24 procent i forhold til 2013, selv om Mercedes stadig har den største markedsandel i år med 26 procent af alle registreringer generelt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171