23948sdkhjf

Peugeot 308 SW er den rummelige løve

Stationcar-udgaven af Peugeot 308 er på vej ud i butikkerne. Vi har kørt de første kilometer i den rummelige nyhed og samtidig spurgt importøren, hvor mange SW’er de satser på at sælge.
Hen mod slutningen af sommeren lanceres Peugeot 308 SW på det danske marked. SW er stationcar-varianten af den i forvejen populære 5-dørs hatchback af Peugeot 308. Udover den nye karrossevariant markerer ankomsten af 308 SW også lanceringen af ny mekanik til den franske bil.

Både stationcar- og hatchback-varianterne vil for fremtiden kunne fås med nye motorer – her mest spændende en yderst nøjsom dieselmotor og en frisk benzinmotor. Peugeot kommer også med en ny 6-trins automatgearkasse.

Vi har prøvekørt den nye rummelige Peugeot 308 SW, og faldt især for den nye 1,6 BlueHDi dieselmotor med 120 hestekræfter og et klasseledende udslip på blot 85 gram CO2 per kørt kilometer.

En ny benzinmotor, ved navn 1,2 e-THP 130, med 130 hestekræfter er også på vej, og for en gangs skyld er der tale om en sjov og frisk motor.

PR- og informationschef ved den danske Peugeot-importør K.W. Bruun, Hanne L. Sørensen, forventer, at Peugeot 308 SW vil få godt fat i de danske bilkøbere – ikke mindst hjulpet godt på vej af titlen Årets Internationale Bil, som gik til Peugeot 308 som helhed.

- Vi forventer at sælge omkring 1000 styk af 308 SW i 2014, da den først lanceres sidst på sommeren. Salgsforventningerne til 2015 er det dobbelte – cirka 2000 styk, siger Hanne L. Sørensen fra Peugeot Danmark.

Priserne ligger endnu ikke helt fast, men med et forventet prishop på cirka 12.000-15.000 kroner i forhold til samme variant i hatchback-form. Med andre ord en frapris på 215.000 kroner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075