23948sdkhjf

Internationalt marked for de danske autoophuggere

Autoparts24 tilbyder sig som samarbejdspartnere og "reservedelspusher" .
De danske autoophuggere skal ikke kun koncentrere sig om at udbyde genbrugsdele på det danske marked, når der ligger en stort og interessant marked uden for landets grænser. Det mener Markus Priess fra Autoparts24, som er klar til at tilbyde et samarbejde, der gør det med lettere for den danske ophuggerbranche at sælge dele på markeder i det meste af verden. Men det kan også gå den anden vej, så danske ophuggere kan købe reservedele fra de udenlandske samarbejdspartnere. Autoparts24 vil med andre ord gerne være "reservedelspushere".

Dette interessante tilbud trak 40 autoophuggere til en konference på Best Western Hotel Torvehallerne i Vejle, da Markus Priess og Susanne Jørgensen fra Autoparts24 forleden havde inviteret til dialog om, hvordan reservedelene bedst sælges i hele Europa. Markus Priess kunne oplyse, at Autpoparts24 har solgt dele til ikke færre end 60 lande på kontinentet, men Tyskland og England er dog de største markeder.

Unikke dele

- Brugte autodele bliver mere og mere unikke, og dermed kan de blive sværere at finde, sagde Markus Priess, og det er med til at gøre det interessant for danske autoophuggere at være med på det internationale marked.

Det vil dog kræve nogen tilpasning, og den kan Autoparts24 vejlede om og hjælpe de danske autoophuggere med. I øjeblikket lægger programmører sidste hånd på et system for international nethandel, som har været nogen tid undervejs. Det bliver den internationale markedsplatform for autoophuggere fra alle de lande, der handler gennem Autoparts24, og denne form for handel er blevet lettere af, at reglerne for nethandel er blevet internationaliseret.

Her skal reservedelene så lægges ud tilpasset de forskellige markeder. De skal beskrives på det pågældende lands sprog, og prisen skal være i landets valuta inklusive landets moms, så kunden kan se den komplette pris. Og det skal være opmærket, så ikke-danske-kunder forstår det. Alt dette vil Autoparts24 også hjælpe de danske ophuggere med.

Gratis at være med

- Når kunderne køber reservedelen hos os, køber vi den hos jer. I skal kun pakke den. Alt andet klarer vi. Vi sørger for at varerne afhentes hos jer og ordner fragtpapirer, sagde Markus Priess.

Han pointerede også, at det er gratis at være med i Autoparts24. Man skal imidlertid have hundrede procent styr på sit lager, og det skal være opdateret. Da varerne sælges på internettet, er der en returret på 14-30 dage. Det er også Autoparts24, der dækker fragten, da det er deres kunde, og ophuggeren må ikke tage noget ekspeditionsgebyr.

Tryghed vigtigst

Markus Priess pointerede, at det ikke er prisen, der er afgørende, men kundens tryghed til, hvad han køber, og hvem han handler med

- Vi blander os ikke i jeres priser, men enten lægger vi en avance på, eller også giver I en rabat til Autoparts24 som til andre professionelle kunder og kolleger, og den dækker vores forretning. Vi er også kolleger med jer. Hvis I skal have 1000 kroner for en vare, tager vi for eksempel 1200 kroner hos kunden, sagde Markus Priess.

Ingen bindinger

Markus Priess understregede også, at autoophuggerne ingen bindinger har i forhold til Autpparts24. Hvis man ikke vil være med længere, kan man ganske enkelt gå ud af samarbejdet. Den eneste risiko er, at man ikke sælger sine varer.

- Autoparts24 vil være jeres vindue til Europa, men ud over at vi vil finde kunder til jer, vil vi også tilbyde jer at gøre Europa som jeres indkøbsmarked. Vi er momsregistreret i flere europæiske lande, sagde Markus Priess.

Et af de emner, der også blev drøftet, var opmærkningskoder på reservedelene, hvor der er ønske om støre international ensartethed, men det vil være et emne, som skal op i brancheforeningerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094