Nye modeller skal rykke Citroën frem
Den nye direktør hos Citroën Danmark, Arnaud Duchemin, håber, at den nye C1, i samarbejde med Cactus, kan give det franske mærke et dansk boost.
Men nu er håbet, at livsstilsbilen Cactus, i samarbejde med C1eren, der blev introduceret i juni, kan hjælpe med at rykke Citroën frem på det danske marked, hvor de i år til dato indtager en sjetteplads.
- Cactus passer godt til det danske marked med det karakteristiske design. Vi har fået flere ordrer end forventet, og derfor har vi bedt om flere biler hos fabrikken, siger Arnaud Duchemin.
Faktisk er det gået så godt for Cactus, at årets salgsmålsætning blev nået på bare fire uger. Tværtimod har C1 ikke fået den start, som de havde håbet på i det danske hovedkvarter. Derfor har de, for at markere det er 90 år siden, at Citroën kom til Danmark, lavet fødselsdagspriser på C1. Nu kan Scoop-modellen erhverves for 84.990 kroner, mens kalecheudgaven kaldet C1 Scoop Airscape kan fåes for lige under 100.000.
- Vores mål er at komme i top 3 over mest solgte mærker i Danmark, forklarer Arnaud Duchemin, der nu er i spidsen for det land, der udover Schweiz var det første udenfor Frankrigs grænser til at sælge Citroën.