Pierre åbner filial i Hamburg
Lakkæden pierre.dk Autolakering offentliggjorde i juni, at blikket er rettet mod det enorme tyske marked. Nu har Europas største kapital-lakkæde købt Lucassen Fahrzeuglackierung i Hamburg.
I juni offentliggjorde koncernen sine planer om, at man har rettet sit fokus mod Tyskland, og i den forbindelse havde etableret datterselskabet pierre Autolackierung GmbH med base i Hamburg.
Nu er det så lykkedes virksomheden at købe sit første tyske lakcenter, Lucassen Fahrzeuglackierung, som er et stort moderne værksted i et af byens store industrikvarterer.
Vi har overtaget skadescenteret per 1. oktober. Der er tale om et større værksted, som er bredt kendt for at lægge vægt på kvalitet, kundetilfredshed og service, fortæller Pierre Legarth, koncernchef/CEO i pierre.dk Autolakering A/S.
Velfungerende center
I spidsen for Lucassen Fahrzeuglackierung står Torsten Lucassen, der siden 1991 har været en del af skadescenteret. Det var hans far, Friedrich Christian Lucassen, der i 1960 grundlagde firmaet. Der er ifølge pierre.dk tale om et velfungerende lak- og skadescenter, der både har en moderne og professionel tilgang til faget, samtidig med, at man råder over en stor og velplejet kundeportefølje.
Jeg har lavet den her aftale med Pierre Legarth, fordi jeg ikke rigtig havde nogen til at tage over efter mig. Mine børn har valgt andre fag, og derfor er det helt ideelt, at mit firma bliver en del af Europas mest moderne kapital-lakkæde, fortæller Torsten Lucassen, der er 54 år.
Han fortsætter som afdelingsleder i skadescenteret, og er allerede nu i fuld gang med at implementere det konkurrencedygtige koncept, som har bragt den danske-ejede lak-koncern til sin førerposition.
Spændende marked
Det er fortsat planen at etablere et sted mellem fem til ti filialer i Tyskland inden udgangen af næste år, og overtagelsen af Lucassen Fahrzeuglackierung altså det første skridt i det projekt.
Målet er, at den internationale ekspansion i pierre.dk-koncernen skal fortsætte via etablering af lak-centre omkring strategisk vigtige trafikknudepunkter, hvor koncentrationen af biler er størst i Tyskland.
Vi har gennem længere tid arbejdet intenst med at analysere det tyske marked, som via sin størrelse er yderst interessant. Det er trods alt et land, der indbyggermæssigt er tæt på 20 gange større end det danske, fortæller Pierre Legarth, der har hyret Henrik Møller Hansen som business development manager i pierre Autolackierung GmbH.
Dermed står han i spidsen for lak-koncernens indtog på det tyske marked.
Hensigten er, at pierre Autolackierung GmbH skal være bilforhandlernes foretrukne lakleverandør - via højeste lakkvalitet, konkurrencedygtige priser og leveringsgaranti - som det i dag er tilfældet i både Danmark og Sverige.
Vejen dertil går via pierre.dk-konceptet og ved at give medarbejderne frihed under ansvar, samt med fokus på at strømline processerne kombineret med et godt arbejdsmiljø. Endelig anvender vi højteknologiske driftsmidler, hvilket indebærer en lang række driftsfordele, fortæller Pierre Legarth.