Christina havde motorproblemer ved Petit Le Mans
To timer inde i løbet overtog Christina Nielsen bilen fra David Block i fjortende position, men efter et triple stint, flot kørsel og god strategi af teamet, kunne Christina bringe teamet tilbage på omgangshøjde med den førende bil i GT Daytona klassen og aflevere bilen tilbage i fjerde position. Omgangstiderne viste dog med al tydelighed, at bilen ikke kunne begå sig i direkte kamp med konkurrenterne, men flot og konstant kørsel i den meget trafik kombineret med god strategi fra teamet ved de mange perioder med safetycar, holdt længe teamet på omgangshøjde, men mod slutningen af løbet kostede et lidt for langt pitstop den position og derefter var mulighederne for et topresultat forsvundet.
- Vi havde et teknisk problem med en cylinder, der ikke virkede, så allerede fra første omgang manglede vi 40-50 hestekræfter fortæller Christina Nielsen. Men vi kørte det bedste, vi overhovedet kunne og var faktisk også godt med, til trods for problemet på bilen. Men til sidst endte vi i nogle uheldige situationer med pitstops, så vi mistede for meget tid, og det kunne vi ikke hente ind igen. Bortset fra problemet kørte bilen ellers rigtig godt, og alt i alt har det været en god og lærerig oplevelse.
Næste opgave for Christina Nielsen bliver når hun igen skal køre IMSA Performance Racings Matmut Le Mans Porsche ved sidste afdeling af den Europæiske Le Mans Serie på Estoril i Portugal den 19. oktober.