23948sdkhjf

Ny direktør for Würth

To nye adm. direktører for Würth Danmark og Würth Industri Danmark A/S.
Sidst i september kunne Würth Danmark oplyse, at Sven Kristensen efter 22 år i selskabet havde forladt stillingen som adm. direktør, uden at hans afløser var fundet. Nu meddeler det danske selskab, at Würth gruppen styrker sin position på det danske marked gennem et øget samarbejde mellem de to selskaber Würth Danmark A/S og Würth Industri Danmark A/S, det tidligere Arvid Nilsson Industri. I spidsen for samarbejdet står selskabernes to nyudnævnte adm. direktører, Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen.

Hos Würth Danmark tiltrådte Donny Moerkerk som ny adm. direktør pr. 1. oktober. Donny Moerkerk startede sin Würth karriere i 2003 og har siden da arbejdet sig op i organisationen fra sælger til regionschef og senere til salgsdirektør. I en periode har han endvidere også arbejdet for koncernens viceordførende direktør i afdelingen Sales, Analysis & Development, hvor han bistod Würth selskaber rundt i verden med at strukturere og skabe sammenhæng i deres forretningsprocesser. Donny Moerkerk har således en god ballast i forhold til salg og forretningsprocesser, som han tager med sig i sin nye stilling som adm. direktør.

Würth Industri Danmark

Arvid Nilsson Industri, som har været en del af Würth gruppen siden 2008, skiftede pr. 1. oktober navn til Würth Industri Danmark A/S, og i den forbindelse er Anders Gram Simonsen pr. 1. november udnævnt til adm. direktør.

Anders Gram Simonsen kommer fra Würth Danmark i en stilling som forretningsudviklingschef. Før Würth Danmark varetog han en stilling som salgsdirektør hos Lemvigh-Müller A/S (industri), og med sine ansættelser hos Würth Danmark, Lemvigh-Müller og Sanistål har han opnået stor erfaring og kompetence inden for salg og strategiske partnerskaber til industrien, både nationalt og internationalt.

Styrkelse af samarbejdet

Når man tænker Würth, tænker man normalt på befæstelse, værktøj, kemi og personlige værnemidler til små og mellemstore håndværksvirksomheder, men Würth gruppen leverer til mange flere kundegrupper og mange andre typer produkter, omend det ikke har været synligt. Dette ændres der på, og Würth gruppens mange selskaber vil nu påbegynde et mere koordineret, struktureret og målrettet samarbejde for at kunne tilbyde de nationale og internationale kunder mere effektive og værdiskabende løsninger inden for et varesortiment, der tæller 1,4 millioner forskellige produkter.

I første omgang påbegyndes et samarbejde mellem Würth Danmark og Würth Industri Danmark, som medfører, at de to selskaber fremover vil kunne tilbyde små, mellemstore og store virksomheder én samlet løsning med koncepter og produkter inden for både forbrugsartikler og artikler, som indgår i kundernes slutprodukt.

– Når vi i fremtiden arbejder koordineret, systematisk og målrettet i forhold til kundeudvælgelsen, vil vi kunne opnå en særdels stærk markedsposition. Vi vil kunne tilbyde kunderne lokal nærhed og professionel tilstedeværelse, og med et så stort sortiment inden for forbrugs- og direkte artikler koblet sammen med effektive supply chain løsninger, der ovenikøbet kan tilbydes globalt, så er vi ikke i tvivl om, at vi bliver en attraktiv leverandør til nationale og internationale virksomheder, udtaler de to adm. direktører, Donny Moerkerk og Anders Gram Simonsen, som i øvrigt har arbejdet tæt sammen hos Würth Danmark den seneste tid.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078