Mercedes-Benz får ny direktør i Danmark
Marc Boderke er udnævnt til ny adm. direktør for Mercedes-Benz i Danmark, hvor han afløser Jörg Himmelmann.
Min ambition er, at vi bliver det mest efterstræbte bilmærke på det danske marked for premiumbiler. Jeg ser frem til at nå dette mål med mit team, vores forhandlere og andre partnere, siger Marc Boderke, som sin første udtalelse som ny adm. direktør for Mercedes-Benz i Danmark.
45-årige Marc Boderke er tysk satsborger og indledte sin karriere i Daimler-koncernen i 1995 og han har haft forskellige roller inden for produktorganisationen, hvor han blandt andet har arbejdet som produktchef for C-Klassen, CLK, E-Klasse coupe og E-Klasse cabriolet. I tiden fra 2008 til 2013 var han Vice President Marketing for Mercedes-Benz i Canada og siden 2013 Vice President Sales & Marketing for Mercedes-Benz i Japan. I hans tid i både Canada og Japan blev Mercedes-Benz nummer ét på premium markedet.
Tilbage til Tyskland
Marc Boderke afløser landsmanden Jörg Himmelmann, som efter seks år som adm. direktør for Mercedes-Benz i Danmark og Sverige vender tilbage til hovedkontoret i Tyskland, hvor han bliver ansvarlig for Mercedes-Benz uddannelsesorganisation Global Training.
Også Marc Boderke vil have ansvaret for både det danske og svenske marked, hvor han har det overordnede ledelsesansvar for virksomhederne samt for salget af personbiler.
Per 1. oktober
Direktørændringen trådte i kraft den 1. oktober.
Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvaret for de to markeder. Organisationen beskæftiger i alt cirka 250 medarbejdere, som løser en række varierende opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.