23948sdkhjf

Dansker alene i Chengdu

Blandt udstillere og foredragsholdere fra hele verden var Mogens Løkke fra firmaet Ecomove, der benyttede Challenge Bibendum til at udbrede kendskabet til hans chassisteknologi, Qstrung.
Ecomove fra Horsens har førhen puslet med elbilen Qbeak. Nu har de i stedet kastet sig over chassisteknologien Qstrung, som direktør Mogens Løkke havde taget med til Kina.

Chassisproduktet består af et europæisk produceret panel. Det består af to sider kulfiber, og i mellem dem findes en slags skum lavet af materialet fra plastikflasker. For at øge styrken i panelerne er der for hver kvadratcentimeter aramid-tråde. Det giver et holdbart produkt, der er nemt at bygge med.

I maj fik danskerne testet deres chassis i engelske Thatcham med et yderst positivt resultat. Så der er tale om et stærkt produkt til en lav pris, som interesserer producenter i lande som Kina, Australien og Indien, forklarer Mogens Løkke.

- Jeg er taget hertil for at netværke, og jeg har allerede skabt de kontakter, der var målet. Fordelen ved at komme til Kina er, at jeg har fået kontakt til nogle mennesker, jeg ellers ikke ville kende til, siger Mogens Lykke.

Computer er virkelighed

- Vores hemmelighed er designet, og vi har fundet ud af, at vores computerudregninger holder i virkeligheden, fortæller Mogens Løkke.

Samarbejdspartnerne bliver næppe de store bilfabrikker, men det behøver ikke være negativt.

- Det handler om at komme ind de rigtige steder. Vi håber at vækste de næste tre til fem år, og det vil i givet fald skabe ingeniørarbejdspladser i Danmark. Vi ved en masse om elbiler, og det satser vi på at koble sammen med vores chassisteknologi og hjulmotor, siger Mogens Løkke.

Det virkede også til, at både kinesere og andre udenlandske firmaer var interesserede i det danske produkt fra Horsens. Og måske kan den danske chassisteknologi i fremtiden nå langt ud i hele verden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.074