23948sdkhjf

Fem minutter i 12 for reparationsgrænsen

Fuld DBR-fokus på reparationsgrænsen, som udløber ved udgangen af 2015.
REPARATION Store dele af autobranchen har i stigende grad fokus på den midlertidige forhøjelse af reparationsgrænsen i 2014 og 2015 fra 65 til 75 procent - en grænse, som altså udløber ved slutningen af 2012, trods klare job-, uddannelses- og miljømæssige fordele.

Det gælder også hos Dansk Bilbrancheråd, som blandt andet havde megen fokus på emnet på Folkemødet på Bornholm i juni.

- Med under fem måneder tilbage af 2015, er det ved at være fem minutter i 12. Emnet kommer på dagsordenen i næste møde i Håndværksrådets autoudvalg den 9. september. Her skal vi lægge en plan og strategi for, hvordan vi får den nye regering, ordførere og ministre i tale om dette emne, siger direktør i Dansk Bilbrancheråd, Erik S. Rasmussen.

- Regeringen vil jo selv barsle en vækstplan til efterår med fokus på fastholdelse og etablering af nye arbejdspladser, og her er reparationsgrænsen oplagt. Vi vil da helst have grænsen fjernet helt, mens det næstbedste vil være en fastholdelse af de 75 procent med den krølle, at det bør være muligt at anvende genbrugsdele i opgørelsen, hvor det ikke har betydning for trafiksikkerheden, siger DBR-direktøren og peger på et eksempel på en Audi, som havde fået stjålet to døre og derfor måtte skrottes. Det kunne to brugte døre have forhindret, mener han.

Erik S. Rasmussen har også forventninger til statsminister Lars Løkke Rasmussen, som på Håndværksrådets repræsentantskabsmøde - godt nok inden valget - sagde, at han var åben for at kikke på både en ny registreringsafgiftslov samt reparationsgrænsen, og det har han nu muligheden for, påpeger direktøren.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.241