Nyt NOx-udstyr kan koste to millioner kroner pr. sæt
Hvis biler i EU fremover skal kontrolleres for udledning af NOx og methan, som EU foreslår, bliver det en tung investering for dem, der skal betale testudstyret.
2
Billeder
Sådan kan dele af udstyret til Real Driving Emission også se ud, men de mere udbredte, som eksempelvis det, Teknologisk Institut ligger inde med, fylder samlet set langt mere.
TESTKRAV Hvis testudstyr i nær fremtid skal kunne måle nye bilers udledning af NOx og methan, som EU foreslår, skal der hives rigtig mange millioner op af hatten. Hvert enkelt testanlæg koster nemlig i omegnen af to millioner kroner, hvis det skal kunne teste ”on the road” og altså i forhold til det, EU kalder ”Real Driving Emissions”, på dansk: vi...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement