Kampagne for ren luft gav overarbejde
En kampagne for at få flere bilejere til at servicere deres aircondition har givet travlhed på værkstederne.
- Mange kører med delvist defekte aircondition anlæg, eller har mug og skimmelsvamp på grund af en lang fugtig vinter hvor anlægget ikke har været i brug. Men desværre oplever vi manglende interesse for problemet blandt bilejerne, og har derfor valgt at gå i medierne med en bred digital kampagne, forklarer adm. dir. Christian Legêne.
I kampagnen opfordres bilejerne til at lade uddannede mekanikere om at rense og efterse bilens aircondition inden sommerferien.
- Alene i de sidste par dage har vi haft over 100 personer, som skal have airconditionrens, fortæller Legêne og peger på, at mange har reageret positivt på kampagnen, fordi den peger på et overset problem.
Behov for mere viden
Værkstedsportalen oplever at der ikke blandt bilejerne er nogen stor viden om hvordan aircondition anlæg fungerer, eller at det skal serviceres med jævne mellemrum.
- De færreste bilejere er klar over at anlægget skal serviceres. Ligeledes er der ingen der ved, at de selv kan tjekke om der er kølemiddel på deres aircondition. Det er simpelt at tjekke med et tryk på en knap i motorrummet - men vi har endnu ikke oplevet en eneste bilejer, der er klar over at man selv kan undersøge dette. I vores kampagne opfodrer vi derfor til at man lader værkstedet om at rense og tjekke anlægget.