23948sdkhjf

Det var i maj, at ...

Året der gik i autobranchen - Husker du, hvad vi skrev i Motor-magasinet?

HANDELS- OG INDUSTRIFORENINGEN AUTIG holdt årsmøde - blandt andet med drøje hug til leasingreglerne som et af mødets mest markante punkter. Desuden efterlyses lovgivning for connected cars.

ELBILERNE KOM

! Elbiler var et af forårets varme emner, og blandt andre Dansk Elbil Alliance sagde, at det var nu, at elbilerne går fra fremtid til nutidsvirkelighed.

APROPOS ELBILERNE, MOTOR-MAGASINET var blandt de første, der kører Hondas fremtidsbil på brint. Vi var overraskede over bilens hurtighed.


44 ÅR I SAMME FIRMA

er jo ikke et specielt rundt tal, men altså v i r k e l i g t længe. Michelins Jan Pold, teknisk ekspert, fejrede de mange år med franske dæk.

AUTOFOLKET ELSKEDE GAMLE biler viste Dansk Bilbrancheråds årlige træf på Egeskov Slot på Fyn. I DBBR gættede man uofficielt på, at 80 procent af medlemmerne havde en gammel søndagsbil - weekenden på Egeskov bekræftede gættet.

DER BLEV SNYDT MED KATALYSATORER - mange var slet og ret for dårlige, vurderes det af firma HJS, der producerer katalysatorer.

DER VAR OPRØR I DÆKBRANCHEN Det gav mere end bare almindeligt genlyd i den danske dækbranche, da Motor-magasinet udkom med denne nyhed: "Slid dækkene helt ned!" Avisen refererede til et udspil fra den franske dækfabrikant Michelin, der sagde, at der ikke er nogen nødvendig sammenhæng mellem et dæks mønsterdybde og dets evne til at bremse.

KARSTEN REE DUKKEDE op i bilbranchen igen - denne gang fordi han solgte Østergaard Biler. Køberen var den franske Europcar-koncern.

VI SOM OPTAKT TIL ÅRETS 24-timersløb på Le Mans udgav tillægget Formel 1 / Le Mans- i år med flere sider og flere artikler end nogen sinde før.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203