Surfere søger efter biler med stjerner
UGENS TAL Danskere har for længst fundet ud af, at der er mange tilbud at hente på internettet.
Voxmeters nyeste tal løfter sløret for, hvilke bilejere der bruger internettet til at søge efter deres næste bil.
Næsten hver fjerde Mercedes-Benz-ejer har inden for den sidste uges tid kigget efter en ny eller brugt bil på nettet. Med 24,3 procent er det dermed mærket med den største andel af online bilsøgning. Seat og Audi kommer tæt bagefter med hhv. 23,4 procent og 22,3 procent.
Der er til gengæld meget få Alfa Romeo-ejere, der søger online efter biler. Med en andel på 7,1 v er det kun omkring hver 14. ejer af dette mærke, der i løbet af den sidste uges tid har søgt efter biler online. Toyota og Kia er andre mærker, hvor ejerne har samme tendens. Her er andelen af online bilsøgere, på hhv. 7,5 procent og 7,6 procent.