Danskerne drømmer tysk
UGENS TAL Økonomi er en hård realitet, når der skal købes bil i Danmark. Voxmeters tal afslører i denne uge imidlertid, hvilke bilmærker danskerne ville vælge, hvis de selv kunne vælge op til tre. VW er det mærke, som flest danskere har i tankerne, når de tænker på drømmebilen. Ganske vist kører den tyske koncern en reklamekampagne, der spiller på, at man som barn ikke drømmer om en Volkswagen. Men noget tyder på, at det ændrer sig, når man bliver voksen, Med 29,9 procent ligger VW i toppen, med Audi lige efter på 29,5 procent. Derfra er der et stort skel ned til Toyota, som er den ønskede bil for 19,0 procent af danskerne. I den anden ende af skalaen finder vi Mitsubishi, Seat og Alfa Romeo. Andelene, der drømmer om disse tre bilmærker er på hhv. 2,1 procent 2,7 procent og 2,9 procent.