Her er kvindernes foretrukne bilmærker
UGENS TAL Det hed sig tidligere, at manden bestemte bilens mærke og kvinden dens farve. Sådan er det ikke længere, og faktisk er der fin overensstemmelse mellem kønnene, når det gælder ønsket om den næste bil.
Men tal fra Voxmeters markedsdatabase CEM Cars Intelligence dokumenterer imidlertid, at selvom både mænd og kvinder skriver bilmærker som VW, Skoda, Ford og Audi bag øret, når de overvejer deres næste bil, så er der bestemt også brands, som kvinderne bedre kan lide end deres mandlige modstykke.
Toyota ligger på danskernes samlede 2. plads, når det kommer til den mest investeringsværdige bil. Dette gælder begge køn. Tal fra CEM Cars Intelligence dokumenterer dog også, at Toyota er et brand, som proportionelt flere kvinder end mænd kunne tænke sig at investere i. Således foretrækker 20,9% af kvinderne mærket, og det er 0,5% flere end mændene.
Fiat er kvindernes darling
Derefter fordeler tallene sig således:
• 16,60% af kvinderne foretrækker Peugeot. Dette er 1% mere end mænd.
• 12,30% af kvinderne foretrækker Citroën. Dette er 2,10% mere end mænd
• 7,50% af kvinderne foretrækker Suzuki. Dette er 0,30% mere end mænd.
Fiat må dog helt klart betegnes som kvindernes darling. Her er proportionelt 2,20% flere kvinder interesseret. Desuden foretrækker 0,40% flere kvinder end mænd at investere i en Smart.