Biler er noget vi taler om
UGENS TAL Som bilejer taler man helt naturligt om sit bilkøb med venner og bekendte. Ifølge Voxmeters databank CEM Cars Intelligence er dette i hvert fald et samtaleemne, som hhv. 9% og 55% af de danske bilejere "ofte" eller "ind imellem" bringer op. Slår man disse to segmenter sammen, har man således 61%, der agerer bilmærkernes organiske reklamesøjler.
Når vi tager bilsnakken, hvad taler vi så om? Også dette kan man få et indblik i ved at se på aktuelle tal fra CEM Cars Intelligence. Her har et repræsentativt udsnit af de danske bilejere givet deres besyv med.
• Størstedelen af vores bilsamtaler (63,2%) går på bilens tilstand. Vi er glade for at tale om reparationer og forbedringer, hvilke vinterdæk vi har valgt, det tilkøbte ekstraudstyr - og mere. Derefter følger andre interessante nedslag.
• 26% af samtlige bilsamtaler omhandler vores værksted.
• 11,7% af bilejerne tilkendegiver, at de taler om andet. Dette dækker f.eks. over det økonomiske aspekt såsom benzinpriser og brændstofforbrug.
• 11,6% følger med i bilens brand og taler om bilmærkets omtale i medierne.
• 10% taler om deres serviceaftaler.
• Og 4,2% bemærker reklamerne for deres primære bilmærke og betragter dette som et udmærket samtaleemne.
bauer