23948sdkhjf

Håndsrækning til fyrede bilsælgere

Hold dig i form under hjemsendelse eller fyring her under coronakrisen, opfordrer en række aktører i autobranchen. Uddannelsen Bilrådgiver 2.0 er deres lyn-udspil.

SAMMENHOLD Mens corona-krisen trækker sit blodige spor gennem verden, Danmark og autobranchen, og koster en masse bilsælgere jobbet eller en hjemsendelse, står en række aktører i branchen nu sammen om en håndsrækning til opsagte eller hjemsendte bilsælgere.

Under overskriften "Bilrådgiver 2.0 - stay in shape" er flere autobranchefirmaer klar med et udspil inden for online fjern-undervisning.

De to initiativtagere er Jesper Ratza fra Autoproff og Johnny Nedergaard fra Mommark Handelskostskole og Kompetencecenter.

De har allerede allieret sig med opbakning fra Bilinfo, Motorjobs, Splitleasing Danmark og Motor-magasinet, autobranchens uafhængige fagblad.

- Flere aktører indbydes til sparring og udvikling af de enkelte moduler. Vi ser gerne at branchen bredt bakker op og enten deler det gode budskab og eller tilbyder deres hjælp med relevante og spændende undervisningsemner, siger de to.

Jesper Ratza og Johnny Nedergaard ønsker at samle det bedste og mest relevante indhold i den nye uddannelse og har derfor indgået aftaler med en række af branchens fremtrædende samarbejdspartnere.

Idé under løbetur
- Der er relevant kompetencegivende uddannelse, som er målrettet bilbranchens rådgivere, forklarer Jesper Ratza, som fik ideen til initiativet under en morgenløbetur forleden - i ærgrelse over de mange dygtige, hjemsendte eller fyrede bilsælgere her under coronakrisen.

- Vi er i bilbranchen blevet hårdt ramt af corona-krisen, hvilket betyder at dygtige medarbejdere er blevet sendt hjem med lønkompensation og i værste fald en fyreseddel. Derfor vil vi gerne tilbyde branchen et uddannelsesforløb målrettet erfarne sælgere og rådgivere, som er blevet ramt af krisen, og som nu får mulighed for at få finpudset formen og opbygge nye kompetencer til fremtiden som bilrådgiver version 2.0, siger Jesper Ratza.

Start fra 22. april
Det er Johnny Nedergaard fra Mommark, som har lavet udkastet til det foreløbige uddannelsesforløb.

- Alle moduler tilrettelægges som fjernstudie/webinar med tilstedeværelse og gennemføres på skolen LMS Microsoft Teams. Modulerne kan deles op i én dag pr. uge og afsluttes med test. Der er mulighed for lønrefusion (VEU) på 881 kr. pr. dag, fortæller Johnny Nedergaard, som allerede har fået tilsagn fra en række kompetente undervisere.

- Kursusprisen bliver på fra 200-300 kr. pr. modul, og vi forventer opstart allerede fra 22 april, hvis alt går vel, siger han.

Alle fire moduler er AMU-fag: Det første handler om salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere, nr. 2 om administrative opgaver i salgsarbejdet, nr. 3 om opbygning/anvendelse af kundedatabase i CRM-system og det sidste om den personlige uddannelses- og jobplan.

Alle fire moduler er over to dage. Herpå er der certificering og diplom.

Henvendelse til Jesper Ratza på tlf. 82303505 eller jesper@autoproff.dk og til Johnny Nedergaard på tlf. 42743800 eller jn@bcsyd.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112