Kunderne husker Dacia bedst
Det rumænske mærker er det eneste, der kan notere fremgang, når det gælder om at huske bilreklamer.
Q: Hvilke bilmærker har du set, hørt eller læst reklamer for eller omtale af inden for de seneste to uger? Stikprøve 3.000 nationalt repræsentativ.
Monitorering: Tolv uger rullende d. 03-05-2020 og tolv uger rullende d. 09-02-2020. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 1,6%-point
UGENS TAL Der har ikke været mange reklamer for nye biler i TV, siden corona-krisen lukkede landet ned og satte bl.a. bilsalget i bakgear. Derfor er det næppe overraskende, at der er tilbagegang, når Voxmeter spørger danskerne "hvilke bilmærker har du set, hørt eller læst reklamer for eller omtale af inden for de seneste to uger."
PR-chef hos Dacia Søren Ignaz gætter på, at fremgangen skyldes, at køberne tænker mere fornuftspræget i krisetider.
- Når krisen kradser er kunderne mere optaget af at købe fornuftige og prisbillige biler frem for de mere spektakulære. Derfor tror jeg, at kendskabet for Dacia har fået et nøk op, siger han.
Det bekræftes af, at luksusmærker som Audi og BMW går markant tilbage.