UGENS LEDER - ...om fornyet priskrig blandt værksteder
QuickPot skifter navn - men det virkeligt spændende er, at værkstedskæden også skifter til vi-vil-være-billigst strategi. Så der er brudt fornyet priskrig ud, noterer Flemming Haslund i ugens leder.
LEDER
MENS CORONA VAR på sit højeste, var online-bestiling plus håndsprit ved porten vejen til at holde gang i værkstederens omsætning. Men det var den gang. Fra nu af handler det om noget helt andet: Pris, pris, pris.
INTERESSANT ER DET, at Quickpoint jo er ejet af Interdan-gruppen - altså importøren af bl.a. Peugeot, Citroën, Opel og andre bilmærker. Og for Interdan er lave priser en overordnet forretningsmodel, og det har det været i mange år. Så tro ikke, at Quickpoints udmelding er en prøveballon - laveste priser er her for at blive.
VIDERE TANKEVÆKKENDE ER det, at Interdan nu også kører en kampagne for deres mærkeværksteder; servicering af Citroën, Peugeot og Opel på netop Citroën, Peugeot og Opels værksteder til en lav pris.
SÅ NU ER spørgsmålet til den direkte konkurrent Skorstensgaard og firmaerne bag de største værkstedskæder, FTZ og au2parts? Endnu lavere pris eller... Kun én kan jo være billigst.
VÆRKSTEDSKRIGEN ER BRUDT ud, det bliver en god sommer for danske bilejere, der er på vej til at blive de store vindere. Men det er jo også godt for os - for jo bedre bilisterne har det, desto flere biler køber de, desto mere kører de og desto mere skal de serviceres. Det er gode odds mod andre former for transport end lige præcis bilen.