Tesla-ejere snakker om ... serviceaftaler
Snakker bilejere om serviceaftaler? Det afhænger af ejerens bil, viser ugens Voxmeter-analyse.
Q: ”Når du taler om din [primær bil] med venner og bekendte, hvad snakker i så om? Svar: Din/jeres serviceaftale. Stikprøve: 13.000 interviews nationalt repræsentativt. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 0,73%-point.
UGENS TAL En god serviceaftale kan potentielt spare bilejere for store uforudsete udgifter - og sikre værkstedet en stabil indtægt. Voxmeter har i denne uge kigget på, hvor stor en andel af bilejerne, der snakker om deres serviceaftaler med venner og bekendte.
I en tilsvarende analyse fra sidste år, var Tesla slet ikke repræsenteret, så det lader til, at ejere af den californiske bilmærke snakker om andet end rækkevidde og acceleration.
De to koreaner-mærker, Kia og Hyundai, ligger lige efter på anden- og tredjepladsen. Begge mærker slår på ekstra lang fabriksgaranti og noget tyder på, at det giver pote i forhold til også at sikre, at kunden tegner en serviceaftale.
Audi og Mercedes topper blandt premiummærkerne. Derimod er det de færreste Honda-ejere, som kommer ind på emnet, når de taler med venner og bekendte.