UGENS LEDER - med en særlig velkomst til den nye Hessel-direktør
LEDER
VELKOMMEN TIL DEN nye virkelighed. Eller velkommen til helvede. Hvilken hilsen, du foretrækker, afhænger helt af, hvordan du selv ser dit nye job som adm. direktør i en af de førende koncerner i vores branche, Ejner Hessel A/S med 24 afdelinger og 1200 ansatte.
HVIS DU NU havde tiltrådt dit nye job for, lad os sige, seks måneder siden, havde der kun været én velkomsthilsen: Velkommen til bilhimmelen. Velkommen til et Danmark i topform og til et bilsalg, der kun var nogle få kilometer i timen fra at sprænge speedometeret.
MEN DET VAR jo dengang – inden nogle, angiveligt få, kineseres sygdom var blevet til en verdensomspændende pandemi og krise. Nu er alt anderledes. Det er så anderledes, at du i dagens interview siger, at du, sammen med ejerne, de fire Hessel-brødre, skal sætte den nye strategi for koncernen. Dét er da om noget grundlæggende beslutninger.
MEN I SAMME sætning formulerer du, at du også vil udfordre de nye muligheder, som krisen har ført med sig. Og samtidig slår du fast, at digitaliseringen og dens muligheder vil være et fokuspunkt for dine tanker og de planer, du som adm. direktør vil føre ud i livet. Ergo har du allerede en offensiv plan for din virksomheds fortsatte vej i bildanmark.
HELE BILDANMARK, FORHANDLERE og værkstedsejere står dybest set i samme situation som dig – uanset om de er nyudnævnte direktører eller ej. Hvad stiller vi op med forretningen efter corona? Kræver det dybest set en helt ny strategi eller ikke? Det spørger du og Hessel jer selv om.
MEN ÉT ER angiveligt allerede på plads: At digitalisering asfalterer den videre vej. Og således viser du og Hessel-koncernen vejen for mange i den samlede autobranche.
MÅSKE SKAL DU alligevel vælge denne hilsen: Velkommen til bilhimmelen.