UGENS LEDER - om livsvarig garanti på reservedele
Volvo er smarte, når svenskerne nu lancerer livsvrig garanti på reervedele. Godt kort for sælgeren - smart måde at holde kunderne på Volvos egne værksteder, anerkender chefredaktør Flemming Haslund i ugens Leder.
LEDER
VORES BILER ER så gode, at vi yder livsvarig garanti på reservedelene. Hvis noget går i stykker, kommer du bare ned på værkstedet - så skifter vi til nyt. Og det hele er selvfølgelig gratis.
TÆNK AT VÆRE bilsælger for et mærke, hvor man kan fyre den sætning af.
SÆLGERE, DER FÅR disse sætninger i sit arsenal, står i landets Volvo-forretninger. Fra i mandags indførte Volvo Car Denmark nemlig den nye garanti - dog med en række begrænsninger; at det kun gælder bilens første ejer, at der skal serviceres med originale reservedele på autoriserede Volvo-værksteder - og forstås, at garantien ikke gælder sliddele - bremseklodser som et eksempel.
SVENSKERNE INDFØRTE ALLEREDE for to år siden VPS, Volvo Personal Service-konceptet, hvor kunden har en fast tekniker. Med den nye garanti tager svenskerne endnu et skridt i retning mod premium-service.
DETTE MED KVALITET går i øvrigt helt hånd i hånd med det svenske mærkes DNA. Det var jo Volvo med trepunkts-selerne, det var dem med nakkestøtter og crashsikkerhed. Og senest: Det er Volvo, der nu begrænser bilernes topfart til 180 km/t i sikkerhedens, men også i CO2’ens navn.
KVALITET, SIKKERHED, CO2. Det er jo alle ord, der rimer på hinanden i deres sjæl.
SAMTIDIG ER SÆLGERENS stærkeste argumenter en smutvej til at holde kunderne inhouse. Specielt når vi nu ved, at der kan være ekstra megen indtjening i at sælge - og angiveligt også i at servicere - premium-biler på en premium måde.
DET ER DOBBELT smart Volvo.