Disse mærker trodser bilsalgets coronanedtur
BILSALG Salget af de fleste bilmærker har lidt et gevaldigt knæk i coronakrisens første måneder og er samlet gået 28 pct. tilbage i første halvår af 2020. Men enkelte mærker har oplevet stigende salgstal, viser en opgørelse, som FDM har lavet med data fra bilstatistik.dk.
Mitsubishi står for den største fremgang i forhold til udgangspunktet. En fordobling af salgstallet tilskrives især den populære hybrid Outlander, skriver FDM.
Det japanske mærke efterfølges af Porsche med stigning på 67 pct. Mini indtager tredjepladsen med 30 pct.
Se listen her: 1 Mitsubishi 109% Kilde: FDM på baggrund af bilstatistik.dk |
De sidste måneders bilsag har dog ikke ændret ved, at danskernes foretrukne bilmærker stadig er VW, Peugout og Toyota – i den rækkefølge, viser tallene fra bilstatistik.
Mens salget af nye biler har været tynget af coronapandemien, er brugtvognssaglet en helt anden historie. Sidste uge kunne Motor-magasinet fortælle, at salget af brugte biler i juni har slået alle rekorder.