Volvo og BMW har det bedste omdømme
Har dit bilmærke mange ambassadører, eller er de neutrale eller måske deciderede modstandere. Det har Voxmeter undersøgt.
Q:”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale bilmærket til en ven eller en kollega? Skala 0-10. Stikprøve: 13.000 interviews, repræsentativt for danske bilejere. Maksimal statistisk usikkerhed: 0,86%-point.
UGENS TAL Nogle bilejere er så glade for deres bil, at de ville anbefale den til venner og kollegaer. Hvilke bilmærker, der har flest ’ambassadører’, har Voxmeter undersøgt via databasen CEM Cars Intelligence. Bilejerne er opdelt i tre kategorier:
’Promotors’
’Passives’ (neutrale), dvs. dem der forholder sig neutralt
’Detractors’ (modstandere), dem der modsætter sig at anbefale bilmærket
I toppen af mest anbefalede bilmærker ligger Volvo og BMW, begge med en andel på 78 procent promotors. Audi er lige efter med 77 procent.
I den anden ende af spektret er Renault og Fiat bilmærker, der har færrest promoters (55 procent), mens Dacia er det mærke, der har flest modstandere (28 procent). BMW er et mærke, der har færrest modstandere (7 procent).
Ford er det mærke, som lader flest ligegyldige, da mærket har den højeste andel (24 procent) af ’Passives’.