23948sdkhjf

Dacia-ejere ignorerer ekstraudstyr

Ugens Voxmeter kigger på, i hvor høj grad ekstraudstyr spiller en rolle. Tyske premiummærker er i top; Dacia helt i bund.

UGENS TAL Ekstraudstyr - som soltage, digitalt cockpit og varme i rattet kan være et vigtigt parameter, når en kunde vælger bilmærke.

Det viser ugens Voxmeter, som har kigget på, i hvor høj grad ekstraudstyr har indflydelse på valg af bilmærke i forbindelse med det næste bilkøb.

Her er de tyske premiummærker BMW og Audi helt i top, hvor henholdsvis 44 og 41 procent af ejerne af disse mærker mener ekstraudstyr i høj grad har betydning.

Også Mercedes er helt i top på en fjerdeplads med Honda en snudespids foran.

Dacia i bund

I bunden finder vi de prisbillige mærker, Dacia, Hyundai og Suzuki. Kun 10 procent af Dacia-ejere tillægger ekstraudstyr stor betydning, mens tallet for Hyundai og Suzuki er henholdsvis 17 og 18 procent. Også Fiat ligger på 18 procent.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11