God onlineservice hos værkstederne, men...
I ugens avis har temasiderne fokus på digitalisering, for hvordan er det helt konkret, at it-systemer og onlineløsninger kan hjælpe værksteder, bilforhandlere og andre med at drive deres forretning bedst muligt?
Det stiller temasiderne skarpt på, men mindst ligeså vigtigt er det selvfølgelig, hvordan det digitaliserede univers opleves i den anden ende - altså når man er kunde. Er man tilfreds med den onlineoplevelse, man senest har haft hos sit værksted?
Det har analysehuset Voxmeter undersøgt i denne uge, hvor de har spurgt, hvor mange der er enige i, at værkstedet leverer god online-service.
Det gør mellem 34,3 og 42,6 procent, hvor nordjyderne er de mest tilfredse, mens sjællænderne er mindst.
Værd at notere sig er dog, at selvom der nok kun står, at mellem 2 og 3 procent er utilfredse med værkstedets online-service, så har omkring 60 procent slet ikke angivet et svar. Og det skyldes angiveligt, at de adspurgtes værksted slet ikke tilbyder nogen form for online-service. Det kan man så tænke lidt over.