23948sdkhjf

Hella Service Partner blæser til kamp mod mærkeværksteder

Med et nyt koncept vil den frie værkstedskæde Hella Service Partner tiltrække el- og hybridbilejerne. Ved at opfylde nogle specifikke krav kan medlemsværkstederne nu blive officielt godkendt til at servicere de eldrevne biler.

Hybrid- og elbiler breder sig med stor hast på vejene, og næsten halvdelen af alle solgte personbiler er i dag genopladelige. Populariteten af de genopladelige modeller har ifølge den frie landsdækkende værkstedskæde Hella Service Partner fået flere bilejere til at foretrække mærkeværkstederne.

For at tiltrække el- og hybridbilisterne lancerer værkstedskæden et nyt koncept, hvor medlemsværkstederne kan blive godkendt til at servicere og reparere hybrid- og elbiler, såfremt de efterlever en række opstillede krav til blandt andet uddannelse og udstyr. Det skriver Hella Service Partner i en pressemeddelelse.

- Mange bilejere er i tvivl om, hvorvidt alle værksteder og mekanikere er kvalificerede til at servicere de eldrevne biler. Med godkendelsen fra kædens side garanterer vi over for kunderne, at de hos det enkelte værksted kan forvente en professionel udførelse af alt fra service til reparation af el- og hybridbiler. Og kun værksteder, som lever op til en række specifikke krav, vil få godkendelsen, fortæller Linda Vestergaard, der er kædechef hos Hella Service Partner.

Kun værksteder, som lever op til en række specifikke krav, vil få godkendelsen. Linda Vestergaard, kædechef hos Hella Service Partner.

Kravene indbefatter blandt andet uddannelse i el- og hybridbiler, og derudover skal værkstedet have lift, ladestander og det nødvendige sikkerhedsudstyr til korrekt servicering af hybrid- og elbiler.

Forbrugerne vægter kvalitet

Ifølge Jan Lang, der er markedsanalytiker hos Bilbasen.dk, vil et værksteds godkendelse af hybrid- og elbil-service fra en etableret kæde være noget, som forbrugerne bemærker og vægter:

- En genopladelig bil er en relativt kompliceret størrelse med ny teknologi, og mærkeværkstederne har en strukturel fordel i at få adgang til teknologierne før de frie værksteder. Det er derfor et godt træk fra en fri værkstedskæde at udarbejde et koncept, der giver forbrugeren en garanti for professionel håndtering af hybrid- og elbiler.

Fra medlemsværkstederne er der generel opbakning til Hella Service Partners nye koncept.

Værkstederne betaler for kædens godkendelse til at servicere hybrid- og elbiler, men selvom det ikke er omkostningsfrit, mærker vi tydelig interesse fra medlemsværkstederne, der ser en stor fordel i at kunne promovere sig som el- og hybridbil-godkendt værksted i kædens navn, fortæller Linda Vestergaard.

Gode chancer for succes

Såfremt de frie værksteder forstår at levere den fornødne service, har de ifølge Jan Lang gode chancer for at få et stigende antal bilejere til at vælge dem:

- De frie værksteder har stået over for tilsvarende udfordringer tidligere med lanceringen af dieselbiler, og de er gennem deres service og et lavere prisniveau lykkedes med at vinde en stor andel af mærkeværkstedernes kunder. Så set ud fra et historisk perspektiv har de gode chancer for at slå igennem på el- og hybridfronten også, siger Jan Lang.

Hella Service Partner

Hella Service Partner er en værkstedskæde med over 300 frie autoværksteder fordelt i Danmark. Virksomheden har over 15 års erfaring med professionel udførelse af autoservice og reparationer af nye og brugte biler for privat- og erhvervskunder. Læs mere på www.hellaservicepartner.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.199