Forsikringsselskaber sælger mange skadede biler til værksteder både i og udenfor Danmark, samt til autoophuggere, der herefter ofte eksporterer dem til udlandet. Nogle af bilerne kommer tilbage til Danmark og bliver solgt som genopbyggede brugte biler, efter at ny afgift er betalt.
En ekstra gevinst – eller finte, om man vil – omkring salg af skad...
Sådan kan en finte om skadesbiler opstå
Hvis forsikringsselskabet ikke får opgjort bilen korrekt og totalt, kan den holdes under reparationsgrænsen og sælges til genopbygning, hvilket er mere gunstigt end som totalskadet.
Det er mere gunstigt for forsikringsselskaberne, hvis de kan holde en skadet bil under reparationsgrænsen til genopbygning end at måtte sælge den som totalskadet. Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement