Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f717663f-7d36-46b3-bf32-e031afefa83a/publicMaterial
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Opdateringer
I nærværende udbud modtog FMI alene ukonditionsmæssige tilbud. Tilbudsgivererne afgav tilbuddet i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav og opfyldte kravene angivet udbudslovens § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3. I overensstemmelse med udbudslovens § 61, stk. 1, nr.2, jf. stk. 4, iværksætter FMI derfor et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse med tilbudsgiveren fra det forudgående udbud.
Rammaftale vedrørende levering og vedligeholdelse af polarredningsflåder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Cecilie Juhl
E-mail: fmi-id-sma09@mil.dk
Telefon: +45 72814219
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammaftale vedrørende levering og vedligeholdelse af polarredningsflåder
Rammeaftalen omfatter levering og vedligeholdelse af polarredningsflåder med en kapacitet på 25 personer inklusiv nødvendige backup-systemer samt tilhørende tjenesteydelser, herunder eftersyn, service og vedligeholdelse. Rammeaftalen indeholder både levering af polarredningsflåder og backup-systemer samt efterfølgende eftersyn, service og vedligeholdelse af polarredningsflåder og backup-systemer samt levering af brugsdele, der indgår i eftersyn, service og vedligeholdelse samt nødpakke. Det er nødvendigt, at Søværnets inspektionsskibe og inspektionsfartøjer opfylder Polar Code, hvad angår kollektive redningsmidler (redningsflåder).
Rammeaftalen omfatter levering af polarredningsflåder med en kapacitet på 25 personer inklusiv nødvendige backup-systemer samt tilhørende tjenesteydelser, herunder eftersyn, service og vedligeholdelse. Rammeaftalen indeholder både levering af polarredningsflåder og backup-systemer samt efterfølgende eftersyn, service og vedligeholdelse af polarredningsflåder og backup-systemer samt levering af brugsdele, der indgår i eftersyn, service og vedligeholdelse samt nødpakke. Det er nødvendigt, at Søværnets inspektionsskibe og inspektionsfartøjer opfylder Polar Code, hvad angår kollektive redningsmidler (redningsflåder).
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt, samt forhøje omkostningerne i udbudsprocessen uforholdsmæssigt. Aftalen er indgået af FMI. Alle divisioner under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner under Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Rammeaftalen skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til appendiks B for yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende pkt. IV.2.4): Der gøres særligt opmærksom på, at udbudsmaterialet i udbuddet er på dansk. Det er dog tilladt at afgive tilbud på enten dansk eller engelsk. Alle spørgsmål, der stilles i udbuddet, skal stilles på dansk eller engelsk, hvorefter FMI vil svare på dansk.
Vedrørende pkt. II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er 7-9 mio. DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalens reelle værdi. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på Ethics-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via Ethics-webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af Ethics.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § § 151-155.
FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lovbkg. nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på: www.retsinformation.dk
skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudgsivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder regnet fra dagen eller ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klage, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk