Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=271217&B=DINFORSYNING
Udbyder
DIN Forsyning A/S
Vindere
Nyt gasmotoranlæg, Esbjerg Renseanlæg Øst
(25.09.2020)
Krebs A/S
Industriparken 5A
9610 Nørager
Nyt gasmotoranlæg, Esbjerg Renseanlæg Øst
DIN Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32661149
Postadresse: Ulvsundvej 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Skov
E-mail: mesk@dinforsyning.dk
Telefon: +45 74747222
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dinforsyning.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/269437
Del II: Genstand
Nyt gasmotoranlæg, Esbjerg Renseanlæg Øst
Projektering og etablering af nyt gasmotoranlæg, herunder bl.a. gasmotor, udstødningsvekslersystem, maskinkomponenter, motorstyretavleanlæg og gaskedel med skorsten samt service for gasmotor.
Esbjerg
Projektering og etablering af nyt gasmotoranlæg, herunder bl.a. gasmotor, udstødningsvekslersystem, maskinkomponenter, motorstyretavleanlæg og gaskedel med skorsten samt service for gasmotor.
- Serviceaftale for gasmotor
- Lavtemperatur udstødningsveksler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde alle felter vedr.:
- Oplysning om ansøgerens identitet (Den økonomiske aktør)
- Oplysning om de ansvarlige medarbejdere hos ansøger (Den økonomiske aktørs repræsentanter.)
- Oplysning om selskaber tilknyttet ansøger (Udnyttelse af andre enheders kapacitet).
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPD afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-7 (se ESPD afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal oplyse følgende værdier for virksomhedens økonomisk nøgletal, jf. udbudslovens § 142:
- Soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår
- Resultat for de seneste 3 regnskabsår
- Egenkapital for de seneste 3 regnskabsår.
Mindstekrav:
For de seneste 3 afsluttede regnskabsår, oplyses værdier for nedenstående nøgletal:
Side 12 af 56
- Soliditetsgrad på min. 15 % i gennemsnit over 3 år
- Et positivt resultat i 2 af de seneste 3 regnskabsår
- En positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD-afsnit: ”Udvælgelse”.
Hvis ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger på anden måde dokumentere ansøgers økonomiske og finansielle formåen. Dette kan bl.a. ske ved fremlæggelse af budget, bank- eller revisionserklæring, som dokumenterer opfyldelse af mindstekravene til den økonomisk og finansielle formåen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Referenceliste for lignende opgaver hos sammenlignelige kunder inden for de sidste 3 år. Referencerne bør indeholde beskrivelse af opgaven, leveranceomfang, serviceomfang, kontraktsum, tidspunkt for udførelsen samt ordregiver inkl. kontaktoplysninger på kontaktperson.
- Kort beskrivelse af tilbudsgivers organisation, nøglepersoner m.v.
Tilbudsgiver skal oplyse om referencerne i selve ESPD’et og referencerne skal dermed ikke vedlægges som særskilte bilag.
Udbyder forbeholder sig retten til at kontakte de oplyste referencer.
Mindstekrav:
- Mindst 2 stk. leverance af gasmotoranlæg inden for de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD-afsnit: ”Udvælgelse”.
Referencer og dokumentation, uddannelses- og kursusbeviser må ikke indeholde CPR-numre og andre særlig kategorioplysninger iht. gældende persondatalovgivning.
Hvis ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger på anden måde dokumentere ansøgers tekniske og/eller faglige formåen. Dette kan bl.a. ske ved fremlæggelse af referencer/CV’er på ansøgers nøgleressourcer, som dokumenterer opfyldelse af mindstekravene til den tekniske og/eller faglige formåen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Før beslutning om tildeling af aftalen skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af aftalen, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i den elektroniske ESPD inden for en passende tidsfrist.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:
- Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er max. 6 måneder gammel på fremsendelsestidspunktet.
- Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.
- Teknisk eller faglig formåen:
- Dokumentation for referencer med navn og telefonnummer på en kontaktperson i den virksomhed, arbejdet er udført for.
- Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. afsnit 2.1.10)
- Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naeveneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naeveneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 417150000
Internetadresse: http://www.kfst.dk