Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=273624&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Levering, opbygning og indretning af beredskabskøretøjer
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Levering, opbygning og indretning af beredskabskøretøjer
Slagelse Kommune inviterer hermed alle kvalificerede tilbudsgivere til at deltage i nærværende udbud på levering, opbygning og indretning af i alt 6 beredskabskøretøjer: Henholdsvist 3 sprøjtekøretøjer for delaftale 1 samt 1 drejestige, 1 redningskøretøj og 1 tankvogn for delaftale 2. Slagelse Kommune (Slagelse Brand og Redning, red.) indkøber køretøjerne på vegne af hhv. Slagelse og Sorø Kommune.
Nærmere oplysninger om ydelsen fremgår af det øvrige udbudsmateriale.
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.
Levering, opbygning og indretning af 3 sprøjtekøretøjer
4220 Korsør
Nærmere beskrivelse af ydelsen, herunder krav, fremgår af det øvrige udbudsmateriale.
Slagelse Brand & Redning kan ikke indgå aftale med en ansøger, der ikke vurderes egnet i relation til det udbudte område. Vurderingen foretages i forhold til de nedenfor anførte kriterier. Som foreløbig dokumentation for opfyldelse af kriterierne udfyldes ESPD, og uploades via EU-supply.
Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Slagelse Brand & Redning afvise som ukonditionsmæssige. Alternativt kan Slagelse Brand & Redning vælge at indhente supplerende oplysninger i henhold til udbudslovens § 159 stk. 5.
6.1. Økonomisk og finansiel formåen:
Ansøger skal under ESPD’ets Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen angive nedenstående økonomiske/finansielle tal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 mio. DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer.
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har en soliditetsgrad på minimum 15 % i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på minimum 20 mio. DKK pr. skade og pr. år.
6.2. Teknisk og faglig formåen:
Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Udfylder en referenceliste i ESPD’et.
Tilbudsgiver skal under ESPD’ets del IV, afsnit C:
Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen.
Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.
— > i ESPD'et bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. (Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et.)
- Tidspunktet for udførelse af referencerne
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse
- Det samlede vederlag (ekskl. moms) for referencen
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af hhv. sprøjtekøretøj/drejestige/redningskøretøj/tankvogn eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
Udvælgelse af ansøgere:
Slagelse Brand & Redning prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og
egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af hvilke 3 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.3 (under udbudsdokumentet "Prækvalifikationsbetingelser") vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt.
I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på nedenstående udvælgelseskriterier:
- Kvaliteten, herunder et godt materialevalg og en lang forventet holdbarhed af det køretøj, som referencen angår.
- Design og funktionalitet, herunder i hvilket omfang køretøjet som referencen angår fremstår med harmonisk design og med en naturligt sammenhæng i funktionaliteterne.
- At køretøjet som referencen angår fremstår med tilsvarende størrelse og tilsvarende tekniske installationer i forhold til den udbudte opgave.
Jo flere elementer af nærværende opgave, som indgår i referencen des højere point.
Optioner fremgår af udbudsbilag 3A "Kravsspecifikation Slukningsenhed", pkt. 11.1 og 11.2 og omfatter:
— Levering, montering og indretning af materiel fra pakningsliste (udbudsbilag 5A)
— Levering, montering og indretning af vandkanon.
Nærmere krav til optionerne fremgår det øvrige udbudsmateriale.
Vedhæftet som dokument.
Levering, opbygning og indretning af 1 drejestige, 1 redningskøretøj og 1 tankvogn
Nærmere beskrivelse af ydelsen, herunder krav, fremgår af det øvrige udbudsmateriale.
Slagelse Brand & Redning kan ikke indgå aftale med en ansøger, der ikke vurderes egnet i relation til det udbudte område. Vurderingen foretages i forhold til de nedenfor anførte kriterier. Som foreløbig dokumentation for opfyldelse af kriterierne udfyldes ESPD, og uploades via EU-supply.
Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Slagelse Brand & Redning afvise som ukonditionsmæssige. Alternativt kan Slagelse Brand & Redning vælge at indhente supplerende oplysninger i henhold til udbudslovens § 159 stk. 5.
6.1. Økonomisk og finansiel formåen:
Ansøger skal under ESPD’ets del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen angive nedenstående økonomiske/finansielle tal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 mio. DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer.
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har en soliditetsgrad på minimum 15 % i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på minimum 20 mio. DKK pr. skade og pr. år.
6.2. Teknisk og faglig formåen:
Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Udfylder en referenceliste i ESPD’et.
Tilbudsgiver skal under ESPD’ets Del IV, afsnit C:
Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen.
Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.
— > i ESPD'et bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. (Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et.)
- Tidspunktet for udførelse af referencerne
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse
- Det samlede vederlag (ekskl. moms) for referencen
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af hhv. sprøjtekøretøj/drejestige/redningskøretøj/tankvogn eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
Udvælgelse af ansøgere:
Slagelse Brand & Redning prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af hvilke 3 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.3 (under udbudsdokumentet "Prækvalifikationsbetingelser") vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt.
I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på nedenstående udvælgelseskriterier:
- Kvaliteten, herunder et godt materialevalg og en lang forventet holdbarhed af det køretøj, som referencen angår.
- Design og funktionalitet, herunder i hvilket omfang køretøjet som referencen angår fremstår med harmonisk design og med en naturligt sammenhæng i funktionaliteterne.
- At køretøjet som referencen angår fremstår med tilsvarende størrelse og tilsvarende tekniske installationer i forhold til den udbudte opgave.
Jo flere elementer af nærværende opgave, som indgår i referencen des højere point.
Optioner fremgår hhv. af udbudsbilag 3B (Kravsspecifikation for drejestige), 3C (Kravsspecifikation for redningskøretøj) og 3D (Kravsspecifikation tankvogn),og omfatter:
— Levering, montering og indretning af materiel fra pakningsliste, jf. hhv. udbudsbilag 5B, 5C, 5D.
samt
— For drejestige: Levering, montering og indretning af et system til forsyning af åndedrætsluft til redningskurven, jf. bilag 3B
— For redningskøretøj: Levering, montering og indretning af system til vandforstøvning (dyser), jf. bilag 3C
— For tankvogn: Levering, montering og indretning af dysesystem under køretøjets bagende, jf. bilag 3D.
Nærmere oplysninger om og krav til optionerne fremgår af det øvrige udbudsmateriale.
Vedhæftet som dokument.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen krav om erhvervs- eller handelsregistre.
Ansøger skal under ESPD’ets del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.
Der accepteres kun ansøgninger fra ansøgere, som:
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 mio. DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer.
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har en soliditetsgrad på minimum 15 % i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 20 mio. pr. skade og pr. år. (skal både dække tingsskade og personskade).
Ansøger skal udfylde en referenceliste i ESPD’et. Tilbudsgiver bedes under ESPD’ets del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen. Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.
Udvælgelse af ansøgere:
Slagelse Brand & Redning prækvalificerer på baggrund af ESPD'ets udelukkelsesgrunde og
egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af hvilke 3 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.3 (under udbudsdokumentet "Prækvalifikationsbetingelser") - dvs. ESPD'ets egnethedskriterier - vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt.
I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på nedenstående udvælgelseskriterier:
- Kvaliteten, herunder et godt materialevalg og en lang forventet holdbarhed af det køretøj, som referencen angår.
- Design og funktionalitet, herunder i hvilket omfang køretøjet som referencen angår fremstår med harmonisk design og med en naturligt sammenhæng i funktionaliteterne.
- At køretøjet som referencen angår fremstår med tilsvarende størrelse og tilsvarende tekniske installationer i forhold til den udbudte opgave.
Jo flere elementer af nærværende opgave, som indgår i referencen des højere point.
I ESPD bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et.
- Tidspunktet for udførelse af referencerne
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse
- Det samlede vederlag ekskl. moms for referencen
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af hhv. sprøjtekøretøj/drejestige/redningsvogn/tankvogn eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
Fremgår af øvrige udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver for Slagelse Brand og Redning afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra kriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudslovens § 162, stk. 1 nr. 3.
De indkomne tilbud vurderes på baggrund af følgende underkriterier:
1) Pris 40 %
2) Kvalitet 60 %.
Pris (40 %):
Underkriteriet ”pris” bedømmes på grundlag af den samlede tilbudssum for pågældende delaftale, som udregnes på baggrund af tilbudsgivers udfyldelse af tilbudslisten i udbudsbilag 2.
Tilbudsevalueringen af underkriterium 1 ”pris”, evalueres på den samlede tilbudssum.
Kvalitet (60 %):
Tilbudsgivers kvalitet vurderes ud fra nedenstående delkriterier.
1) Delkriterium: Kravspecifikation, jf. hhv. udbudsbilag 3A for delaftale 1 og 3B-3D for delaftale 2 (40 %)
2) Delkriterium: Beskrivelse af de tilbudte køretøjer, jf. løsningsbeskrivelsen i udbudsbilag 4 som udfyldes af tilbudsgiver (20 %)
5.1.2.1 Delkriterium: Kravspecifikation (vægter 40 % i den samlede vurdering).
Tilbudsgiver skal i kravsspecifikationen (hhv. udbudsbilag 3A for delaftale 1 og 3B-3D for delaftale 2) udfylde i hvilket omfang kravene, der ikke er anført som mindstekrav i skemaet i kravspecifikationen, er opfyldt.
Delkriterium: Løsningsbeskrivelsen (Vægter 20 % i den samlede vurdering).
Tilbudsgiver skal i udbudsbilag 4 ("Løsningsbeskrivelse") som en del af tilbuddet redegøre for, hvordan de løser den udbudte opgave i henhold til hver type køretøj, der afgives tilbud på.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU Tidende om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk