Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=274131&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Indkøb af cellevogn
(08.12.2020)
Ejner Hessel A/S
Agerøvej 49
8381 Tilst
Indkøb af cellevogn
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Nørgaard Jensen
E-mail: eriknorgaard.jensen@krfo.dk
Telefon: +45 72554315
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Indkøb af cellevogn
Kriminalforsorgen ønsker at indkøbe en cellevogn til maks. 10 personer ti brug for Københavns Fængsler.
Københavns Fængsler
Kriminalforsorgen ønsker at indkøbe en cellevogn til maks. 10 personer ti brug for Københavns Fængsler.
Blandt de prækvalifikationsansøgere, som opfylder ovenstående mindstekrav til egnethed og som ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, udvælges på et objektivt og sagligt grundlag 3 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete opgave vurderet på baggrund af de efterspurgte informationer vedrørende teknisk og/eller faglig formåen, jf. punkt 6 ovenfor, hvor særligt de mest sammenlignelige og relevante referencer vil blive tillagt vægt i udvælgelsesøjemed.
Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation. Der er et fast budget på 2 000 000 mio. DKK.
Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen.
- Gennemsnitlig positiv egenkapital
- Gennemsnitlig soliditetsgrad.
Mindstekrav til økonomisk- og finansiel formåen:
- Ansøger skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Ansøger skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Soliditeten pr. afsluttet regnskabsår udregnes efter følgende formel:
Egenkapital / Samlede aktiver * 100 = [soliditetsgrad] %
- Reference liste med angivelse af referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne, de leverede services og kontraktsum i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontakt oplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Mindstekrav: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere mindst 2 og højst 3 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig reference menes levering af fuldt opbygget cellevogn/bus eller andet sikringsmæssigt køretøj, som har krævet en special opbygning for at imødekomme en sikringsmæssig funktion.
Der kan maksimalt angives 3 reference pr. tilbudsgiver, uanset om tilbudsgiver udgøres af en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der afgives mere end 3 reference vil ordregiver alene inddrage de første referencer. Referencer, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: Viborg
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk