23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 090-234193
Offentliggjort
10.05.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Banedanmark

Vindere

Rammeaftale på biler til BDK

(13.08.2021)
Andersen Biler A/S
Energivej 4
2750 Ballerup

Rammeaftale på biler til BDK

(13.08.2021)
Semler Retail A/S
Park Alle 355
2605 Brøndby

Rammeaftale på biler til BDK

(13.08.2021)
ERA BILER A/S
Gefionsvej 10
3400 Hillerød

Rammeaftale på biler til BDK


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Banedanmark
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Hastrup Madsen
E-mail: HHMA@BANE.dk
Telefon: +45 82340000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=300636&B=BANEDANMARK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=300636&B=BANEDANMARK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale på biler til BDK

Sagsnr.: 2021 - 6841
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34100000 Motorkøretøjer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Banedanmark har brug for løbende at indkøbe tjenestebiler som arbejdsplatform for vores personale, der arbejder i og ved sporet. Der indkøbes forskellige typer vare-, kasse- og ladvogne samt en række 4-hjulstrukne biler. Banedanmark er allerede godt i gang med at elektrificere hele sin bilflåde via eksisterende indkøbsaftaler. Dette kommende udbud vil derfor være en rammeaftale til indkøb af de biler, der endnu ikke synes umiddelbart elektrificerbare. Elektriske biler vil derfor ikke være omfattet af dette kommende udbud. Kontrakten er opdelt i fire (4) forsk. delkontrakter. Hver delkontrakt dækker levering af én (1) kategori af forskellige biltyper. Alle delkontrakter har karakter af rammeaftaler. Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link:

https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 42 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale på biler til BDK

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
34115000 Andre personbiler
34115200 Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
34136000 Varevogne
34136100 Små varevogne
34351000 Dæk til lette køretøjer
34351100 Dæk til biler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Banedanmark har brug for løbende at indkøbe tjenestebiler som arbejdsplatform for vores personale, der arbejder i og ved sporet. Der indkøbes forskellige typer vare-, kasse- og ladvogne samt en række 4-hjulstrukne biler. Banedanmark er allerede godt i gang med at elektrificere hele sin bilflåde via eksisterende indkøbsaftaler. Dette kommende udbud vil derfor være en rammeaftale til indkøb af de biler, der endnu ikke synes umiddelbart elektrificerbare. Elektriske biler vil derfor ikke være omfattet af dette kommende udbud. Kontrakten er opdelt i fire (4) forsk. delkontrakter. Hver delkontrakt dækker levering af én (1) kategori af forskellige biltyper. Alle delkontrakter har karakter af rammeaftaler. Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette

link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 26/07/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

En (1) option på forlængelse i et (1) år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner på forskelligt ekstraudstyr til bilerne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale på biler til BDK

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
34100000 Motorkøretøjer
34130000 Motorkøretøjer til godstransport
34136200 Kassevogne
34351000 Dæk til lette køretøjer
34351100 Dæk til biler
34136000 Varevogne
34115200 Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Banedanmark har brug for løbende at indkøbe tjenestebiler som arbejdsplatform for vores personale, der arbejder i og ved sporet. Der indkøbes forsk. typer vare-, kasse- og ladvogne samt en række 4-hjulstrukne biler. Banedanmark er allerede godt i gang med at elektrificere hele sin bilflåde via eksisterende indkøbsaftaler. Dette kommende udbud vil derfor være en rammeaftale til indkøb af de biler, der endnu ikke synes umiddelbart elektrificerbare. Elektriske biler vil derfor ikke være omfattet af dette kommende udbud. Banedanmark har en klar forhåbning – men også en forventning – om at dette bliver vores sidste udbudte rammeaftale for biler med en forbrændingsmotor. Kontrakten er opdelt i fire (4) antal delkontrakter. Hver delkontrakt dækker levering af én (1) kategori af forskellige biltyper. Alle delkontrakter har karakter af rammeaftaler. Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 26/07/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

En (1) option på forlængelse i et (1) år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner på forskelligt ekstraudstyr til bilerne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale på biler til BDK

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34100000 Motorkøretøjer
34130000 Motorkøretøjer til godstransport
34131000 Åbne varevogne
34136000 Varevogne
34351000 Dæk til lette køretøjer
34351100 Dæk til biler
34136200 Kassevogne
34115200 Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Banedanmark har brug for løbende at indkøbe tjenestebiler som arbejdsplatform for vores personale, der arbejder i og ved sporet. Der indkøbes forsk. typer vare-, kasse- og ladvogne samt en række 4-hjulstrukne biler. Banedanmark er allerede godt i gang med at elektrificere hele sin bilflåde via eksisterende indkøbsaftaler. Dette kommende udbud vil derfor være en rammeaftale til indkøb af de biler, der endnu ikke synes umiddelbart elektrificerbare. Elektriske biler vil derfor ikke være omfattet af dette kommende udbud. Banedanmark har en klar forhåbning – men også en forventning – om at dette bliver vores sidste udbudte rammeaftale for biler med en forbrændingsmotor. Kontrakten er opdelt i fire (4) antal delkontrakter. Hver delkontrakt dækker levering af én (1) kategori af forskellige biltyper. Alle delkontrakter har karakter af rammeaftaler. Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 26/07/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

En (1) option på forlængelse i et (1) år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner på forskelligt ekstraudstyr til bilerne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale på biler til BDK

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34100000 Motorkøretøjer
34110000 Personbiler
34111100 Stationcars
34113000 Køretøjer med firehjulstræk
34351000 Dæk til lette køretøjer
34351100 Dæk til biler
34115200 Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Banedanmark har brug for løbende at indkøbe tjenestebiler som arbejdsplatform for vores personale, der arbejder i og ved sporet. Der indkøbes forsk. typer vare-, kasse- og ladvogne samt en række 4-hjulstrukne biler. Banedanmark er allerede godt i gang med at elektrificere hele sin bilflåde via eksisterende indkøbsaftaler. Dette kommende udbud vil derfor være en rammeaftale til indkøb af de biler, der endnu ikke synes umiddelbart elektrificerbare. Elektriske biler vil derfor ikke være omfattet af dette kommende udbud. Banedanmark har en klar forhåbning – men også en forventning – om at dette bliver vores sidste udbudte rammeaftale for biler med en forbrændingsmotor. Kontrakten er opdelt i fire (4) antal delkontrakter. Hver delkontrakt dækker levering af én (1) kategori af forskellige biltyper. Alle delkontrakter har karakter af rammeaftaler. Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 26/07/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

En (1) option på forlængelse i et (1) år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner på forskelligt ekstraudstyr til bilerne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet gennemføres via Banedanmarks digitale udbudsplatform, som kan tilgås via dette link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivers egenkapital det seneste disponible regnskabsår skal være positiv.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/06/2021
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 06/06/2021
Tidspunkt: 14:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Link til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet:

https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=BANEDANMARK

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/05/2021

Send til en kollega

0.047