Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Vindere
Køb af lille personbil på el
(08.12.2015)
Semler Retail A/S
Banevinget 9
2200 København N
Køb af 3 faset personbil på el
(09.12.2015)
Renault Danmark, Filial af Renault Nordic AB, Sverige
Herstedøstervej 27-29, Bygn. B
2620 Albertslund
Opdateringer
I stedet for: I.4) Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej I.4) Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja Brøndby Kommune Park Allé 160, 2605 Brøndby Danmark Ballerup Kommune Hold-An Vej 7, 2750 Ballerup Danmark Dragør Kommune Kirkevej 7, 2791 Dragør Danmark Egedal Kommune Dronning Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke Danmark Esbjerg Kommune Rådhuset, Torvegade 74, 6700 Esbjerg Danmark Favrskov Kommune Skovvej 208382 Hinnerup Danmark Fredensborg Kommune Egevangen 3B2980 Kokkedal Danmark Fredericia Kommune Gothersgade 20, 7000 Fredericia Danmark Furesø Kommune Stiager 2, 3500 Værløse Danmark Gribskov Kommune Rådhusvej 3, 3200 Helsinge Danmark Helsingør Kommune Birkedalsvej 27, 3000 Helsingør Danmark Herning Kommune Torvet 5, 7400 Herning Danmark Holbæk Kommune Jernbanevej 6, 4300 Holbæk Danmark Ikast-Brande Kommune Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast Danmark Ishøj Kommune Ishøj Store Torv 20, 2635 Ishøj Danmark Københavns Kommune Njalsgade 13, 2300 København S Danmark Odder Kommune Rådhusgade 3, 8300 Odder Danmark Odense Kommune Flakhaven 2, 5000 Odense C Danmark Rebild Kommune Hobrovej 110, 9530 Støvring Danmark Rngkøbing-Skjern Kommune Ved Fjorden 6, 6950 Ringkøbing Danmark Ringsted Kommune Sct. Bendtsgade 1, 4100 Ringsted Danmark Rødovre Kommune Rødovre Parkvej 150, 2610 Rødovre Danmark Skanderborg Kommune Adelgade 44, 8660 Skanderborg Danmark Samsø Kommune Søtofte 108305 Samsø Danmark Thisted Kommune Asylgade 30, 7700 Thisted Danmark Region Hovedstaden Kongens Vænge 2, 3400 Hillerød Danmark Region Nordjylland Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Ø Danmark Region Sjælland Alléen 15, 4180 Sorø Danmark Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup Danmark Banedanmark 2100 Amerika Plads 15 København Ø Danmark Energinet Tonne Kjærsvej 65 7000 Fredericia Danmark HOFOR Ørestads Boulevard 35, 2300 København S Danmark Klima- & Energi- & Bygningsministeriet Stormgade 2-6, 1470 København K Danmark Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund Danmark Glostrup Kommune Rådhusparken 2 2600 Glostrup Danmark Frederiksberg Kommune Smallegade 1 2000 Frederiksberg Danmark.
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne:
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne:
Køb og leasing af mindre personbiler på el.
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Njalsgade 13
Att: Kristoffer Eskild Thomsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 23490816
Mailadresse: e22q@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk/udbud
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 5
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 1 og 26 500 000 DKK
Udbuddet er opdelt i følgende 3 delaftaler:
Delaftale 1 – Køb af lille personbil
Delaftale 2 – Køb af 3 faset personbil
Delaftale 3 – Leasing af 3 faset personbil.
Kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (bilag A.1), mens Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A). Udover kontraktudkastet vedlagt som bilag A, findes der yderligere detaljering af aftalens indhold i bilag A.2, leasing- og leveringsaftale for operationel leasing, og bilag A.3, leveringsaftale for køb.
På hver delaftale vil der blive indgået parallelle rammeaftaler med fem leverandører (forudsat, at der modtages konditionsmæssige tilbud fra et tilstrækkeligt antal tilbudsgivere).
Kommunen gennemfører udbuddet på egne vegne, samt på vegne af en række øvrige offentlige myndigheder, som alle er identificeret i udbudsgrundlagets bilag A4. Kommunen og de i bilag A4 identificerede myndigheder kan alle anvende samtlige af de udbudte rammeaftaler (delaftaler).
Det er Kommunens forventning, at forbruget i rammeaftalernes maksimale løbetid (36 måneder) samlet vil udgøre:
Elbiler køb: 19 500 000 DKK (antal 140)
Elbiler leasing: 7 000 000 DKK (antal 70).
Bemærk: Kommunen kender på nuværende tidspunkt ikke det konkrete indkøbsbehov på de enkelte delaftaler. Det ovenfor oplyste om det forventede forbrug er derfor alene vejledende. Hverken Kommunen eller de øvrige offentlige myndigheder, som kan foretage indkøb på de udbudte delaftaler, forpligter sig til et givent forbrug og/ eller forbrugsmønster.
Hver rammeaftale indgås for en periode på 12 måneder med mulighed for forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder).
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53678858.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
34110000, 34110000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Hver rammeaftale indgås for en periode på 12 måneder med mulighed for forlængelse i op til 24 måneder (2 x 12 måneder). Den maksimale varighed af hver rammeaftale er derved 36 måneder.
Derudover indeholder hver delaftale en række optioner, som er beskrevet særskilt for de enkelte delaftaler.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delaftale 1 — Køb af lille personbilDet er Kommunens forventning, at indkøbsbehovet på delaftalen vil udgøre ca. 19 % af det samlede antal elbiler, som indkøbes under de udbudte delaftaler. Dette forbrug er alene vejledende og er ikke udtryk for, at hverken Kommunen og/eller de øvrige offentlige myndigheder, som kan anvende delaftalen, derved forpligter sig på et givent forbrug og/eller forbrugsmønster.
Delaftalen indeholder følgende optioner:
Option: Elopvarmede sidespejle
Option: Navigation
Option: Parkeringssensor bag.
34110000
Det er Kommunens forventning, at indkøbsbehovet på delaftalen vil udgøre ca. 48 % af det samlede antal elbiler, som indkøbes under de udbudte delaftaler. Dette forbrug er alene vejledende og er ikke udtryk for, at hverken Kommunen og/eller de øvrige offentlige myndigheder, som kan anvende delaftalen, derved forpligter sig på et givent forbrug og/eller forbrugsmønster.
Delaftalen indeholder følgende optioner:
Option: Integreret navigation
Option: Elopvarmede sidespejle
Option: Parkeringssensor bag.
34110000
Det er Kommunens forventning, at indkøbsbehovet på delaftalen vil udgøre ca. 33 % af det samlede antal elbiler, som indkøbes under de udbudte delaftaler. Dette forbrug er alene vejledende og er ikke udtryk for, at hverken Kommunen og/eller de øvrige offentlige myndigheder, som kan anvende delaftalen, derved forpligter sig på et givent forbrug og/eller forbrugsmønster.
Delaftalen indeholder følgende optioner:
Option: Integreret navigation
Option: Elopvarmede sidespejle
Option: Parkeringssensor bag.
34110000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Hvis Leverandøren er en sammenslutning af aktører, skal deltagerne hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedrørende kontrakten.
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles kontraktuelle krav til Leverandørens Samfundsansvar (CSR). En nærmere beskrivelse heraf fremgår af udbudsmaterialet.
(2) Erklæring på tro og love om i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Bilag B (offentliggjort skabelon) kan anvendes til at afgive denne erklæring. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium/anden sammenslutning omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de deltagende juridiske personer hver især vedlægge den dokumentation, som er beskrevet ovenfor under pkt. 1 og 2. Derudover skal tilbuddet identificere en fælles befuldmægtiget, som Kommunen med bindende virkning for konsortiet/sammenslutningen kan indgå aftaler med. Bilag D (offentliggjort skabelon) kan anvendes til brug herfor. Tilbudsgivere, der befinder sig i omstændigheder som anført i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, og/eller stk. 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Tilbudsgivere med ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet. Det er ikke et krav, at det ovenfor nævnte skabeloner anvendes.
Del IV: Procedure
Andet: Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, brochuremateriale, egnethedsdokumentation eller lignende må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100