Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Udbud af rammeaftale 2-akslede lastbiler opbygget med kran og tippelad
(01.10.2021)
MAN Truck & Bus Danmark A/S
Ventrupparken 6
2670 Greve
Udbud af rammeaftale 2-akslede lastbiler opbygget med kran og tippelad
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Vallentin Strand
E-mail: iw97@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/160709272.aspx
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale 2-akslede lastbiler opbygget med kran og tippelad
Ved nærværende udbud gennemfører ordregiver et udbud på en rammeaftale i forhold til levering af op til 6 fabriksnye 2-akslede lastvognschassiser opbygget med kran og tippelad samt værktøjskasser samt med option på bl.a. serviceaftale og værkstedtimer.
Ved nærværende udbud gennemfører Teknik- og Miljøforvaltningens (Herefter TMF) udbud af en rammeaftale på levering af op til 6 stk. 2-akslede lastvognschassiser med kran og 3-vejs tippelad med optioner på 2 forskellige tilhørende lad og skabsopbygninger, der fordeler sig med 5 stk. af option 1 og 1 stk. af option 2. Derudover med yderligere option på tilkøb af serviceaftaler dækkende lastvognschassis og option på løfteanordning til stamper.
I forbindelse med evalueringen af tilbud, skal der stilles en lastbil tilsvarende den tilbudte til rådighed for gennemførelse af en APV vurdering.
TMF forventer et årligt aftræk på 1-3 lastvogne med opbygning pr. år., med første levering af 2-3 chassiser i 2021 og endelig opbygning i 2022, anden levering i 2022 og tredje og sidste levering i 2023. Der er dog ingen garanti for at yderligere leveringer på rammeaftalen, ud over de 2-3 første lastvogne til levering i 2021.
Ordregiver har mulighed for at forlænge rammeaftalen med 2 gange 12 måneder.
- Optioner på 2 forskellige slags opbygninger med kran, tippelad og værktøjskasser
- Option på tilkøb af hydraulisk grab med rotator
- Option på anordning til at hæve og sænke holder til jordstamper
- Option på serviceaftale (smøreaftale) på leverede chassiser
- Option på montør- og værkstedstimer.
For at reducere fristen for modtagelse af bud, har ordregiver indrykket en forhåndsmeddelelse på TED; 2021/S 065-163065
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. DKK.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 mio. DKK (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Dækningssum på erhvervsansvarsforsikring pr. forsikringsår skal minimum være 10 mio. DKK.
Gennemsnitlig omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår eller omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 mio. DKK (ekskl. Moms).
Der skal være en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 5 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Ved lighed forstås at tilbudsgiver har leveret minimum 5 fabriksnye lastvognschassiser over 10 tons totalvægt. De pågældende 5 lastvognschassiser skal minimum være leveret med opbygning bestående af hydraulisk kran, hydraulisk tippelad og værktøjskasser monteret på siden af køretøjet under ladet.
Minimum 5 leveringer af lignende varer, udført indenfor de seneste 3 år.
Udkast til kontrakt pkt. 2.8 levering
Ved forventet indgåelse af rammeaftale i uge 37, 2021, skal der kunne leveres 2-3 chassiser i indeværende år, 2021.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
— Sproget er dansk, brochure materiale kan dog også fremsendes på engelsk, svensk eller norsk.
— En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § § 135-136 obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. dog udbudslovens § 138. Der henvises i det hele til ESPD'et, hvor tilbudsgiver skal oplyse, hvorvidt tilbudsgiveren er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde. Tilbudsgiveren skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet.
— Forud for tildeling af kontrakten vil ordregiver indhente dokumentation i overensstemmelse med udbudslovens § 159.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk