Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=310970&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Genudbud - opbygning af redningskøretøjer til Brand & Redning Køge
(14.12.2021)
Hauberg Technique A/S
Færøgade 6
4690 Haslev
Genudbud - opbygning af redningskøretøjer til Brand & Redning Køge
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
Telefon: +45 56676899
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Genudbud - opbygning af redningskøretøjer til Brand & Redning Køge
Genudbud - opbygning af redningskøretøjer til Brand & Redning Køge. Ordregiver har valgt at genudbyde opgaven, idet ordregiver har erkendt at der var en række uklarheder i ordregivers udbudsmateriale EU-udbud 2021/S 093-241478, herunder vedrørende fysisk vægtangivelse og antal af sider tilbudsgiver måtte anvende til besvarelsen. Tilbudsgiver skal derfor udelukkende bero deres besvarelse på dette genudbud.
Kontrakten udbydes udelukkende i een aftale, af økonomiske og markedsmæssige årsager.
Køge Kommune
Genudbuddet omfatter opbygning redningskøretøjer til Brand & Redning Køge, der er beredskab for Køge, Stevns og Solrød Kommune. Kontrakten består af opbygnning af:
2 stk. tanksprøjter opbygget på fabriksnye Volvo lastbilchassis
1 stk. tankvogn opbygget på fabriksny Volvo lastbilchassis
Lastbilchassis er indkøb af Brand & Redning Køge. Lastbilchassis vil blive leveret til den vindende tilbudsgiver.
Option I til tanksprøjte: Skæreslukker
Option II til tanksprøjte: CAFS-anlæg
Optionerne er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
• Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1
• Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
• Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld over 100.000 kr. til offentlige
myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i
henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er
etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for de tre seneste regnskabsår, hvor egenkapitalen for de tre seneste regnskabsår skal være positiv.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”
Vindende tilbudsgiver vil bedt om at fremsende dokumentation i form af de tre seneste reviderede regnskaber.
Nystartede virksomheder skal på anden måde godtgøre deres økonomiske og faglige formåen. Ordregiver vil foretage en konkret vurdering i forhold om tilbudsgiver har redegjort tilstrækkeligt for deres økonomiske og faglige formåen i forhold til tilbudsgiver er egnet.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Tilbudsgiver bedes angive tre referencer, hvor tilbudsgiver har leveret opbyggede redningskøretøjer eller opbygning på lastbilchassis af samme eller lignende type som omfattet af nærværende udbud til beredskaber inden for de sidste tre år.
• Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for at tilbudsgiver har og opretholder en for branchen sædvanlig produkt- og ansvarsforsikring. Dækningen skal som minimum være 5 mio. kr.
• Fremlægge Forsikringen eller separat forsikring der ligeledes dækker lastbilchassis der leveres til, den vindende tilbudsgiver af Volvo Truck Center Danmark A/S, der ved levering overgår til Brand & Redning Køges ejendom. Forsikringen skal som minimum dække tyveri, brand og anden hændelig skade eller undergang. Forsikringen skal dække uanset hvor i Europa opbygningen foretages og dække i hele opbygningsfasen, uanset den fysiske opbygningslokation i Europa.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Del IV: Procedure
Køge Kommune,
Der vil ikke være adgang for tilbudsgiver ved åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk