Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://jonsson.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/88631c6b-ddc0-4b19-a258-061d1792c995
Udbyder
Jönsson Entreprise A/S
Vindere
Udbud af levering og montering af cykelstativer
(21.02.2023)
Jens Erik Stobbe
Merløsevej 10
4296 Nyrup
Udbud af levering og montering af cykelstativer
Jönsson Entreprise A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32344445
Postadresse: Nærum Hovedgade 2
By: Nærum
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 2850
Land: Danmark
Kontaktperson: Johnni Nielsen
E-mail: jn@jonsson.dk
Telefon: +45 40299734
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://jonsson.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://jonsson.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/88631c6b-ddc0-4b19-a258-061d1792c995
Del II: Genstand
Udbud af levering og montering af cykelstativer
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på aftale om levering og montering af cykelstativer i forbindelse med Ordregivers totalentreprise vedrørende opførelse af 100 nøglefærdige offentligt støttet almene familie- og seniorboliger samt fælleshus. Totalentreprisen gennemføres ved anvendelse af den delegerede bygherremodel, hvilket betyder, at Thors Have A/S som delegeret bygherre skal afløfte Fyns Almennyttige Boligselskabs (FAB) udbudspligt efter udbudsloven. Thors Have A/S har indgået en totalentreprisekontrakt med Ordregiver om, at Ordregiver overtager Thors Have A/S’ rettigheder og forpligtelser i henhold til Thors Have A/S’ aftale med FAB. Ordregiver skal således afløfte FAB’s udbudspligt efter udbudsloven.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering og montering af cykelstativer. Nærmere beskrivelse af leverancen, herunder antallet af cykelparkeringspladser samt cykelstativernes placering fremgår af projektmaterialet (kontraktbilag 1). Ordregiver gør opmærksom på, at visse cykelstativer skal monteres i forbindelse med opførelse af cykeloverdækninger, som leveres og monteres af anden leverandør, mens andre cykelstativer er fritstående, jf. projektmaterialet (kontraktbilag 1).
Udbuddet gennemføres i forbindelse med Ordregivers totalentreprise vedrørende opførelse af 100 nøglefærdige offentligt støttet almene familie- og seniorboliger samt fælleshus. Totalentreprisen gennemføres ved anvendelse af den delegerede bygherremodel, hvilket betyder, at Thors Have A/S som delegeret bygherre skal afløfte FAB's udbudspligt efter udbudsloven. Thors Have A/S har indgået en totalentreprisekontrakt med Ordregiver om, at Ordregiver overtager Thors Have A/S’ rettigheder og forpligtelser i henhold til Thors Have A/S’ aftale med FAB. Ordregiver skal således afløfte FAB’s udbudspligt efter udbudsloven. De 100 almene familie- og seniorboliger samt fælleshus opføres på to byggefelter; byggefelt B0 (ca. 6.438 m2) og byggefelt B8 (ca. 2.470 m2), Rismarksvej 52 i 5200 Odense V, som FAB erhverver af Thors Have A/S ved en betinget købsaftale med henblik på opførelse af almene familie- og seniorboliger samt fælleshus. Udbuddet er en del af det større entrepriseprojekt angående opførelsen af de 100 nøglefærdige familie- og seniorboliger samt fælleshus beliggende Rismarksvej 52, 5200 Odense V. Det samlede entrepriseprojekt udbydes i et antal faser. Ordregiver påtænker at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8 stk. 2, for så vidt angår visse leverancer idet samlede entrepriseprojekt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har minimum én reference med sammenlignelig opgave omfattende:
• Levering og montering af cykelstativer til minimum 150 cykelparkeringspladser i en og samme reference.
Referencen skal være udført inden for de seneste 5 år fra tidspunktet for til-budsfristen. Tidspunktet for udførelsen regnes fra færdiggørelsestidspunktet.
Tilbudsgiver skal angive sin reference i ESPD’ens del IV.C. Der bedes angivet følgende oplysninger:
- Navn på projektet
- Navn på kunden
- Beskrivelse af referencen
- Tidspunkt for færdiggørelse
Bemærk, at en tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet til teknisk og faglig formåen. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Den udbudte kontrakt er betinget af, at Ordregiver opnår godkendelse fra Odense Kommune af § 8-ansøgning, godkendelse af masterplan med tilhørende trafik og vejudlæg, regnvandshåndtering og
udmaterikulering samt nedrivnings- og byggetilladelse samt godkendelse af skema B og at der foreligger tinglyst skøde
Del IV: Procedure
Tilbud vil blive åbnet via Ajour.
Åbningen af tilbud kan overværes via Ajour eller hos Jönsson Entreprise A/S, Nærum Hovedgade 2, 2850
Nærum den 25. oktober 2021 kl. 17:00.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135, 136 og § 137, stk. 1, nr. 1, og 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende i §§ 135, 136 og § 137, stk. 1, nr. 1, og 2, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage, skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 DKK til Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk