Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
(20.12.2021)
Volvo Truck Center Danmark A/S
Tåstrupgårdsvej 32
2630 Taastrup
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Vallentin Strand
E-mail: iw97@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/165475146.aspx
Del II: Genstand
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af 1. stk. 4-akslet chassiser med 32 tons totalvægt, opbygget med kroghejs samt med option på bl.a. serviceaftale og værkstedstimer.
Levering af chassis skal ske i indeværende år, 2021, ved forventet kontraktindgåelse i uge 48, 2021.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (tekniske specifikation) (bilag A.1.).
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af 1. stk. 4-akslet chassis med 32 tons totalvægt, opbygget med kroghejs samt med option på bl.a. serviceaftale og værkstedstimer.
Levering af chassis skal ske i 2021, ved forventet kontraktindgåelse i uge 48, 2021, og endelig levering af den fulde opbygning skal ske senest 240 dage efter kontraktindgåelse.
Chassiset skal være med dagførerhus og leveres i farven hvid.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (tekniske specifikation) (bilag A.1.).
For at reducere fristen for modtagelse af bud, har ordregiver indrykket en forhåndsmeddelelse på TED; 2021/S 065-163065. Det tilbudte chassis, skal kunne leveres i indeværende år, 2021. Den endelige opbygning skal kunne leveres ikke senere end 240 kalenderdage efter aftalen er indgået.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikrings år på minimum DKK 10.000.000.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 3.200.000 (ekskl. moms).
- Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikrings år på minimum DKK 10.000.000.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 3.200.000 (ekskl. moms).
- Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 5 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Ved lighed forstås at Tilbudsgiver ved 5 forskellige leveringer, har leveret minimum 1 fabriksnyt lastvognschassis pr. levering. Chassiset skal minimum være 3-akslet med en totalvægt på minimum 26 tons totalvægt. De pågældende 5 leveringer af lastvognschassiser skal minimum være leveret med en opbygning bestående af hydraulisk kroghejs eller wirehejs.
De anførte referencer skal minimum indeholde information om ordregiver, dato og kort beskrivelse af det leverede, i forhold til antal aksler, totalvægt og opbygning.
Minimum 5 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Ved lighed forstås at Tilbudsgiver ved 5 forskellige leveringer, har leveret minimum 1 fabriksnyt lastvognschassis pr. levering. Chassiset skal minimum være 3-akslet med en totalvægt på minimum 26 tons totalvægt. De pågældende 5 leveringer af lastvognschassiser skal minimum være leveret med en opbygning bestående af hydraulisk kroghejs eller wirehejs.
De anførte referencer skal minimum indeholde information om ordregiver, dato og kort beskrivelse af det leverede, i forhold til antal aksler, totalvægt og opbygning.
Udkast til kontrakt pkt. 2.8 levering
I forbindelse med parternes underskrift på aftalen, vil opbygningen blive bestilt. Chassiset, der indgår i den samlede levering af 1 opbygning skal kunne leveres i indeværende år, 2021, ved en forventet indgåelse af aftale i uge 48, 2021. Eventuel senere indgåelse, vil skubbe leverancen af 1 chassis tilsvarende.
Udkast til kontrakt pkt. 2.8.1 reservedele
Leverandøren skal kunne levere reservedele og yde support på chassiset og opbygningen i minimum 10 år efter datoen for registrering af 4-akslet lastbil i motorregistret.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, idet Ordregiver vurderer, at det ud fra et økonomisk og teknisk perspektiv, ikke er formålstjenstligt at opdele kontrakten i 2 delaftaler, for henholdsvis levering af chassis og opbygning. I det en samlet kontrakt gør at leverandørerne af henholdsvis lastvognchassis og selve opbygning med kroghejs kan koordinere deres tilbud bedst muligt, således at Ordregiver får det optimale chassis til selve opbygningen.
Udbudsbetingelsernes afsnit 4.6 Sprog: Kommunikation og tilbud skal være på dansk.
Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, egnethedsdokumentation eller brochuremateriale må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.
Udbudsbetingelsernes afsnit 5.9 Testlastbil; Konditionsmæssige tilbudsgivere skal med kort varsel kunne stille en testlastbil til rådighed for APV test af førerhus. Testlastbilen skal være overvejende identisk med den tilbudte lastbil. Såfremt testlastbilen ikke er overvejende identisk med den tilbudte lastbil, skal sådanne afvigelser godkendes af Kunden inden levering af testbilen har fundet sted. Det er dog et ufravigeligt krav at førersædet i testlastbilen er identisk med førersædet i de tilbudte lastbiler, dog må betræk gerne afvige fra det tilbudte
Udbudsbetingelsernes afsnit 6.1 angiver bl.a.; En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § § 135-136 obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. dog udbudslovens § 138. Der henvises i det hele til ESPD'et, hvor tilbudsgiver skal oplyse, hvorvidt tilbudsgiveren er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde. Tilbudsgiveren skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet.
Udbudsbetingelsernes afsnit 7.4; Forud for tildeling af kontrakten vil ordregiver indhente dokumentation i overensstemmelse med udbudslovens § 159.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk