23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 218-397340
Offentliggjort
11.11.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
18.12.2015 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

Udbyder

Allerød Kommune

Opdateringer

Rettelse
(23.12.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Vejmateriel, herunder skilte, m.v.


Allerød Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Allerød Kommune
Bjarkesvej 2
Att: Bolette Bisp Justesen
3450 Allerød
DANMARK
Telefon: +45 23371660
Mailadresse: bolette.justesen@alleroed.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud af vejmateriel, herunder skilte, m.v.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Allerød, Bornholm, Frederikssund, Furesø, Hillerød og Nordsjællands Park og Vej (Helsingør og Fredensborg Kommuner).

NUTS-kode DK013,DK014

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Følgende 7 kommuner (herefter samlet benævnt kommunerne) er gået sammen om at udbyde rammeaftale på levering af skiltemateriel, herunder vejskilte, galger, standere, beslag m.v.:
— Allerød Kommune
— Bornholm Kommune
— Frederikssund Kommune
— Furesø Kommune
— Hillerød Kommune
— Nordsjællands Park og Vej (Fredensborg og Helsingør).
Det samlede udbudte forbrug er anslået til ca. 2 000 000 DKK årligt for alle kommuner.
Udbuddet omfatter bestilling og levering af vejskilte herunder, færdselstavler, skilte med 25 mm. aluminiumskant, profilskilte, kantformstavler, jernvarer, eftergivelige mastere, galger, standere, beslag, afmærkningsprodukter og afspærringsmateriel m.v.
Der vil blive indgået enslydende rammeaftaler med hver enkelt kommune i overensstemmelse med den rammeaftale, der udgør en del af udbudsmaterialet, og hver kommune har derfor status som ordregiver i det aktuelle udbud.
Nordsjællands Vej og Park har i dag en aftale med en leverandør, som udløber 29. februar. Det er derfor et krav, at Nordsjællands Vej og Park kan tilslutte sig når eksisterende aftale udløber.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/54422313.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34928470, 34000000, 34900000, 34928410, 34928450, 34928460, 34928471, 34928472, 34992000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Sikkerhedsskilte (Advarsel, Påbud og Forbud) og sikkerhedsskilte PVC (Advarsel, Påbud og Forbud) indgår som option i udbuddet. For en nærmere specifikation af sikkerhedsskilte henvises til tilbudslisten. Prisen for optionen indgår i den samlede pris.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.2.2016. Færdiggørelse 31.1.2018

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Leverandøren skal senest i forbindelse med aftaleindgåelse dokumentere, at Leverandøren har erhvervet forsikringsmæssig dækning af sit produkt-, person- og erhvervsansvar på policenummer [xxxxx] i et af Finanstilsynet anerkendt forsikringsselskab dækkende tingsskade på minimum 5 000 000 DKK og dækkende personskade på minimum 2 000 000 DKK pr. skadebegivenhed. Leverandøren ansvar er dog ikke begrænset hertil.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling forfalder 30 dage netto efter det tidspunkt, hvor Leverandøren har afsendt fyldestgørende elektronisk faktura i overensstemmelse med rammeaftalens bestemmelser.
Hvis der er afvigelser i de leverede produkter i faktura for den ene måned, krediteres betalingen i den efterfølgende måned i en særskilt kreditnota relaterende til den fejlbehæftede faktura. Leverandøren må ikke fremsende kreditnota, der vedrører flere forhold.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Tilbudsgiver skal klart og entydigt i tilbuddet angive hvilken juridisk person, der er tilbudsgiver og dermed ansvarlig over for kommunerne. Personen, der underskriver og afgiver tilbud ifølge udbudsmaterialet skal have fuldmagt og kompetence til at forestå dette.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som kommunerne med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. Deltagere i konsortiet hæfter solidarisk for tilbuddet og eventuel rammeaftale.
Såfremt tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af den udbudte ydelse, ønskes navne på den eller disse juridiske personer angivet klart og entydig i tilbuddet. Anvendelse af underleverandører kan ikke fritage eller begrænse tilbudsgivers fulde ansvar under en eventuel rammeaftale.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Generel præsentation af tilbudsgivers virksomhed, jf. skema 3
Underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke opfylder nogle af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2, og Underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK, jf. skema 1.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om lovpligtige produkt og erhvervsansvarsforsikringer (dette gælder kun for den vindende tilbudsgiver, der skal dokumentere forsikringen inden kontraktunderskrift).
Tilbudsgivers reviderede regnskaber for de seneste 3 disponible regnskabsår. Nystartede virksomheder skal alene fremsende reviderede regnskaber for virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Tilbudsgiver skal ifølge årsregnskaberne for de sidste 3 år samlet set have et positivt resultat efter skat. For nystartede virksomheder skal der være et positivt resultat i de medsendte reviderede regnskaber.
— Sidste års regnskab skal være uden revisionsforbehold dog med undtagelse af formelle forhold etc.
— Vindende tilbudsgiver skal forinden underskrift af kontrakt fremlægge kopi af tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 000 000 DKK pr. skadebegivenhed.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Referenceliste med 3 referencer for tilsvarende leverancer som den udbudte, jf. beskrivelsen i pkt. 3 for de seneste 3 år. Oplysningerne skal angives ved udfyldelse af skema 2.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har erfaring med den udbudte opgave fra mindst 3 andre lignende opgaver.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
18.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 17.6.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 18.12.2015 - 12:00
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
6.11.2015

Send til en kollega

0.062