Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hovedstadens Beredskab I/S
Vindere
Genudbud af rammeaftale på levering af drejestiger - Marts 2022
(07.06.2022)
Rosenbauer International AG
Paschinger Str. 90
4060 Leonding
Genudbud af rammeaftale på levering af drejestiger - Marts 2022
Hovedstadens Beredskab I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35440178
Postadresse: Bag Rådhuset 3
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1550
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Borum Hauge
E-mail: michau@hbr.dk
Telefon: +45 33431000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/173170187.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hovedstadensberedskab.dk/
CVR-nummer: 37084166
Postadresse: Thomas Boss Gade 6
By: Ålborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Poulsen
E-mail: mopo@nobr.dk
Telefon: +45 72292127
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordjyllandsberedskab.dk
Del II: Genstand
Genudbud af rammeaftale på levering af drejestiger - Marts 2022
Udbuddet omfatter en rammeaftale om samlet levering af chassis og opbygninger af drejestiger. Herudover indeholder rammeaftalen tilkøb af reservedele og services til opbygningerne i relation til de drejestiger, der anskaffes på rammeaftalen, i hele drejestigens levetid ( 15 år)
Region hovedstaden og Region Nordjylland
Udbuddet omfatter en rammeaftale om samlet levering af chassis og opbygninger af drejestiger.
Herudover indeholder rammeaftalen tilkøb af reservedele og services til opbygningerne i relation til de drejestiger, der anskaffes på rammeaftalen, i hele drejestigens levetid ( 15 år )
Det forventede antal opbygninger er kun anslået, og ikke nogen garanti for, at ordregiver aftager et bestemt antal i rammeaftalens løbetid.
Det maksimale antal drejestiger, der kan anskaffes på rammeaftalen, er 12 stk.
Hovedstadens Beredskab I/S og Nordjyllands Beredskab I/S vil indgå hver sin individuelle rammeaftale med vinderen af udbuddet. Der er således tale om en rammeaftale, der indgås af Hovedstadens Beredskab I/S og Nordjyllands Beredskab I/S med en enkelt aktør (vinderen af udbuddet). Den anførte maksimalmængde på 12 drejestiger er udtryk for de to beredskabers maksimale anskaffelser samlet set.
Det er forbundet med betydelige økonomiske, tekniske og personalemæssige omkostninger for Ordregiver at uddanne personale til forskellige stigetyper, vedligeholde af disse samt at operere forskellige reservestiger. Ordregiver ønsker derfor en option på forlængelse af rammeaftalen i 2 x 12 måneder, således at den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er 72 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
Tilbudsgiveren skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Til brug for ovenstående vurdering skal Tilbudsgiver oplyse om egenkapital i seneste regnskabsår.
Hvis Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, vil opfyldelsen af minimumskravet ske ud fra en vurdering af egenkapitalen samlet set for deltagerne i sammenslutningen.
Såfremt en Tilbudsgiver baserer sig på en anden enheds økonomiske og finansielle kapacitet, vil denne enheds årlige egenkapital blive inddraget ved fastlæggelsen af, om minimumskravet er opfyldt.
Der stilles følgende minimumskrav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Til brug for ovenstående vurdering skal Tilbudsgiver oplyse om egenkapital i seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne påvise 3 referencer, der dokumenterer, at Tilbudsgiver har udført lignende aftaler om levering af drejestiger inden for de seneste 3 år.
For at en reference skal kunne anvendes til at opfylde minimumskravet, er det en betingelse, at referencen - ligesom den udbudte rammeaftale - vedrører en samlet leverance af drejestige i form af både chassis og opbygning.
Referencerne kan udgøres både af rammeaftaler, hvor der er foretaget en eller flere enkeltstående leveringer af drejestiger i henhold til rammeaftalen, og af egentlige kontrakter vedrørende et fastlagt antal drejestiger.
For at en reference skal kunne anses for gyldig, er det en betingelse, at der er sket levering i henhold til rammeaftalen eller kontrakten på tidspunktet for afgivelse af tilbud ved nærværende udbud.
For hver reference ovenfor skal tilbudsgiver angive modtager af leverancen, en beskrivelse af aftalens indhold og omfang samt tidspunkt/periode for varetagelse af opgaven.
Tilbudsgiver skal kunne påvise minimum 3 referencer, der lever op til de krav, der er beskrevet ovenfor.
Tilbudsgiver skal kunne påvise minimum 3 referencer.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver skal henlede opmærksomheden på udbudsmaterialets udbudsbetingelser, hvor vilkårene for tilbudsafgivning er detaljeret beskrevet. I udbudsbetingelserne er også beskrevet muligheden for at stille spørgsmål til Ordregiver i udbudsprocessen.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde finder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4 og nr. 6, anvendelse ved udbuddet. Tilbudsgiver skal forholde sig til de relevante udelukkelsesgrunde ved udfyldning af ESPD'et i det elektroniske udbudssystem.
Den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, vil Ordregiver i nødvendigt omfang anmode om at verificere oplysningerne i det ESPD, der er afgivet i forbindelse med tilbudsgivningen.
Ordregiver vil i forbindelse med verifikationen anmode om, at der fremlægges dokumentation for de relevante udelukkelsesgrunde, hvilket for danske tilbudsgiveres side kan ske ved fremlæggelse af en udvidet serviceattest. Opmærksomheden henledes på, at dokumentationen også skal omfatte den personkreds, der er angivet i udbudslovens § 135, stk. 2 (bestyrelse, direktion, tilsynsråd mv.).
Derudover skal der fremsendes dokumentation for den i ESPD'et anførte egenkapital i seneste regnskabsår, med mindre oplysningerne er offentligt tilgængelige for Ordregiver. De i ESPD'et anførte referenceoplysninger anses for at udgøre endelig dokumentation.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at indhente supplerende oplysninger fra tilbudsgiverne inden for rammerne af udbudslovens § 159, stk. 5. Dette gør sig eksempelvis gældende i relation til de oplysninger, der skal afgives i forbindelse med referenceoplysninger.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk