Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/32efda98-b28f-45a1-9e69-185e8c0a45c8/publicMaterial
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Vindere
2 stk. eldrevne komprimatorbiler
(05.08.2022)
Volvo Truck Center Danmark A/S
Taastrup
Opdateringer
III.1.3)
I stedet for:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver mindst 1 relevant reference, jf. afsnit III.1.2) ovenfor.
Læses:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver mindst 1 relevant reference, jf. nærværende afsnit III.1.3).
Udbud af eldrevne komprimatorbiler og eldrevne ladbiler til renovation
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Weigand
E-mail: mowe03@frederiksberg.dk
Telefon: +45 28982053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/32efda98-b28f-45a1-9e69-185e8c0a45c8/homepage
Del II: Genstand
Udbud af eldrevne komprimatorbiler og eldrevne ladbiler til renovation
Frederiksberg Kommune udbyder 2 kontrakter (delaftaler) om levering af henholdsvis 2 eldrevne komprimator og 4 eldrevne ladbiler til den kommunale enhed Frederiksberg Renovation.
Eldrevne komprimatorbiler
Frederiksberg Kommune udbyder 2 kontrakter (delaftaler) om levering af henholdsvis 2 eldrevne komprimator og 4 eldrevne ladbiler til den kommunale enhed Frederiksberg Renovation. Til køretøjerne skal tilbydes en 8-årig serviceaftale.
Nærværende delaftale 1 omhandler indkøbet af de 2 eldrevne komprimatorbiler.
Komprimatorbilerne skal primært køre storskrald, træ og metal, så de skal kunne tåle denne form for affaldsindsamling.
Serviceaftale for de enkelte køretøjter kan forlænges.
Delaftalen indeholder option om køb af yderligere 4 køretøjer.
Eldrevne ladbiler
Frederiksberg Kommune udbyder 2 kontrakter (delaftaler) om levering af henholdsvis 2 eldrevne komprimator og 4 eldrevne ladbiler til den kommunale enhed Frederiksberg Renovation. Til køretøjerne skal tilbydes en 8-årig serviceaftale.
Nærværende delaftale 2 omhandler indkøbet af de 4 eldrevne ladbiler.
Ladbilerne skal forventeligt indsamle el-skrot, farligt affald, levere og hjemtage beholdere samt andre lign funktioner inden for indsamling af affald og genbrug.
Serviceaftale for de enkelte køretøjter kan forlænges.
Delaftalen indeholder option om køb af yderligere 4 køretøjer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
o Årsomsætning, ESPD, del IV, rubrikken ”Samlet årsomsætning”
o Egenkapital, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”
o Soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”
For begge delaftaler gælder, at:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning på minimum 14 mio. kr. ekskl. moms i de ved tilbudsfristen seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i gennemsnit har haft en egenkapital på minimum 4 mio. kr. i de ved tilbudsfristen seneste 3 år afsluttede regnskabsår, og at tilbudsgiver har haft en egenkapital på minimum 4 mio. kr. i det ved tilbudsfristen senest afsluttede regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i gennemsnit i de ved til-budsfristen 3 seneste afsluttede regnskabsår, og at tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i det ved tilbudsfristen senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse de op til 3 mest relevante referencer indenfor de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art relaterer sig til levering af sammenlignelige biler (drivmiddel undtaget) samt service og reparationsaftale, og hvor kontrakten er indgået inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen.
Referencen/referencerne skal indeholde beskrivelse af opgaven og omfanget af denne, herunder tilbudsgivers rolle i opgaven (feltet ”Beskrivelse”), referencens samlede værdi for tilbudsgiver (feltet ”Beløb”), leveringstidspunktet (feltet ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type”.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver mindst 1 relevant reference, jf. afsnit III.1.2) ovenfor.
De udbudte kontrakter indeholder krav om, at
- leverandøren og eventuelle underleverandører er forpligtiget til at sikre overholdelse af grundlæggende rettigheder og må herunder ikke forskelsbehandle som følge af køn, race, religion, seksuel orientering, politisk anskuelse, handicap, alder eller etnisk tilhørsforhold, herunder overholdelse af ILO-konventioner.
- leverandøren skal sikre, at de ansatte, som denne og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn- og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end de løn- og ansættelsesforhold, der er gældende for den pågældende branche på den egn, hvor arbejdet udføres, jf. dansk lovgivning og ILO konvention nr. 94.
For yderligere information om de kontraktuelle krav henvises til udbudsmaterialets udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7)
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk