Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hovedstadens Beredskab I/S
Vindere
Gen-Udbud af kontrakt på opbygning af vandtankvogn - Juli 2022
(14.11.2022)
GKV Brandmateriel ApS
Kirkegaardsvej 29
6300 Gråsten
Gen-Udbud af kontrakt på opbygning af vandtankvogn - Juli 2022
Hovedstadens Beredskab I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35440178
Postadresse: Bag Rådhuset 3
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1550
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Borum Hauge
E-mail: michau@hbr.dk
Telefon: +45 33431000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/182782117.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hovedstadensberedskab.dk/
Del II: Genstand
Gen-Udbud af kontrakt på opbygning af vandtankvogn - Juli 2022
Udbuddet omfatter levering af opbygning af 1 vandtankvogn til brug ved beredskabsindsatser i forbindelse med brandslukning.
Opbygning skal foretages på et af ordregiver leveret chassis (Volvo FE350, 6x2/4).
Region hovedstaden
Udbuddet omfatter levering af opbygning af 1 vandtankvogn til brug ved beredskabsindsatser i forbindelse med brandslukning.
Opbygning skal foretages på et af ordregiver leveret chassis (Volvo FE350, 6x2/4) som er yderligere beskrevet i Bilag 2 - Specifikation af chassis der leveres af Ordregiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
Ansøgere skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Til brug for ovenstående vurdering skal ansøger oplyse om egenkapital i seneste regnskabsår.
Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder, vil opfyldelsen af minimumskravet ske ud fra en vurdering af egenkapitalen samlet set for deltagerne i sammenslutningen.
Såfremt en ansøger baserer sig på en anden enheds økonomiske og finansielle kapacitet, vil denne enheds årlige egenkapital blive inddraget ved fastlæggelsen af, om minimumskravet er opfyldt.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
Ansøgere skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Til brug for ovenstående vurdering skal ansøger oplyse om egenkapital i seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne påvise 3 referencer, der dokumenterer, at Tilbudsgiver har udført lignende aftaler om levering af opbygning af vandtankvogne, inden for de seneste 3 år.
Referencerne kan udgøres både af rammeaftaler, hvor der er foretaget en eller flere enkeltstående leveringer af vandtankvogne i henhold til en rammeaftale, og af egentlige kontrakter vedrørende et fastlagt antal vandtankvogne.
For at en reference skal kunne anses for gyldig, er det en betingelse, at der er sket levering i henhold til en rammeaftale eller kontrakt på tidspunktet for afgivelse af tilbud ved nærværende udbud.
For hver reference ovenfor skal Tilbudsgiver angive modtager af leverancen, en beskrivelse af aftalens indhold og omfang samt tidspunkt/periode for varetagelse af opgaven.
Ansøgeren skal kunne påvise minimum 3 referencer.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver skal henlede opmærksomheden på udbudsmaterialets udbudsbetingelser, hvor
vilkårene for tilbudsafgivning er detaljeret beskrevet. I udbudsbetingelserne er også beskrevet
muligheden for at stille spørgsmål til Ordregiver i udbudsprocessen. Udover de obligatoriske
udelukkelsesgrunde finder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4
og nr. 6, anvendelse ved udbuddet. Tilbudsgiver skal forholde sig til de relevante
udelukkelsesgrunde ved udfyldning af ESPD'et i det elektroniske udbudssystem. Den
tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, vil Ordregiver i nødvendigt
omfang anmode om at verificere oplysningerne i det ESPD, der er afgivet i forbindelse med
tilbudsgivningen. Ordregiver vil i forbindelse med verifikationen anmode om, at der fremlægges
dokumentation for de relevante udelukkelsesgrunde, hvilket for danske tilbudsgiveres side kan
ske ved fremlæggelse af en udvidet serviceattest. Opmærksomheden henledes på, at
dokumentationen også skal omfatte den personkreds, der er angivet i udbudslovens § 135, stk.
2 (bestyrelse, direktion, tilsynsråd mv.). Derudover skal der fremsendes dokumentation for den
i ESPD'et anførte egenkapital i seneste regnskabsår, med mindre oplysningerne er offentligt
tilgængelige for Ordregiver. De i ESPD'et anførte referenceoplysninger anses for at udgøre
endelig dokumentation. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at indhente supplerende
oplysninger fra tilbudsgiverne inden for rammerne af udbudslovens § 159, stk. 5. Dette gør sig
eksempelvis gældende i relation til de oplysninger, der skal afgives i forbindelse med
referenceoplysninger.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk