Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=339753&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud af præhospitale akutbiler
(18.01.2023)
Ejner Hessel A/S
Tilst
Udbud af præhospitale akutbiler
(18.01.2023)
Ejner Hessel
Tilst
Udbud af præhospitale akutbiler
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Hundebøll Nielsen
E-mail: susanne.hundeboll.nielsen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: susanne.hundeboll.nielsen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleén 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: susanne.hundeboll.nielsen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: susanne.hundeboll.nielsen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Del II: Genstand
Udbud af præhospitale akutbiler
Dette udbud vedrører en rammeaftale om anskaffelse af præhospitale akutbiler (Stor SUV, Lille SUV og El SUV). Hver region indgår rammeaftalen på egen hånd. Rammeaftalen løber i 4 år, dog skal køretøjerne leveres med en service- garantireparationsaftale i år 1 og 2 efter levering alle køretøjer (dog maksimalt 200.000 kilometer) samt med option på udvidet serviceaftale i op til 4 år efter levering af køretøjet eller fra 200.000 kilometer og op til 400.000 kilometer
(afhængig af hvad der kommer først).
Udbuddet vedrører indkøb inkl. opbygning samt service og reparation af præhospitale akutbiler (Stor SUV, Lille SUV og El SUV) til udskiftning af den nuværende flåde af køretøjer. De præhospitale akutbiler har flere forskellige funktioner så som kørsel som akutlægebil, akutbil, paramedicinerbil, visitationsenhedsbil og andre akutte præhospitale funktioner. Samme køretøj kan således opfylde flere forskellige behov. Ligesom behovet for køretøjerne kan være forskellige i de fire regioner.
Der er tale om et udbud med forhandling, der omhandler rammeaftale vedrørende indkøb af køretøjer gældende i 4 år. Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Hovedstaden har en initialbestilling af køretøjer, som skal leveres senest 1. november 2023, bestående af:
- 6 Store SUV til Region Midtjylland
- 10 Store SUV til Region Sjælland
- 2 Store SUV til Region Hovedstaden.
Rammeaftalen omfatter en service- og garantireparationsaftale i år 1 og 2 efter levering af alle køretøjer (dog maksimalt 200.000 kilometer) , samt option på en udvidelse af serviceaftalen i år 3 og 4 efter levering eller fra 200.000 kilometer og op til 400.000 kilometer (afhængig af hvad der kommer først). Derudover har Ordregiver mulighed for at tilkøbe reparationsydelser, der ikke er omfattet af service- og garantireparationsaftalen.
Leverandøren skal forestå både indkøb af chassis samt opbygning af køretøjerne i overensstemmelse med de anførte krav i Rammeaftalen.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante levering referencer, jf. pkt. III.1.3, af de ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. beskrivelsen i pkt. II.4) og II.2.4).
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af sammenlignelige ydelser, som leverancen (referencen) dokumenterer, jf. beskrivelsen i pkt. III.1.3.
Ved vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer af sammenlignelige ydelser, vurderes det i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med at levere de konkret efterspurgte ydelser. I vurderingen vil det blive tillagt særlig vægt, hvis referencerne dokumenterer erfaring med:
- Levering af chassis og efterfølgende opbygning af køretøjer efter kundens specifikke anvisninger, hvor levering af chassis og efterfølgende opbygning af akutlægebiler/akutbiler og/eller andre præhospitale biler vægter højest.
- Service og reparation af en vognpark, herunder minimering af nedetid for hvert køretøj.
Udbuddet omfatter option på følgende tilkøb:
- Option på udvidet serviceaftaleservice i år 3 og 4 fra Leverancen eller fra 200.000 kilometer og op til 400.000 kilometer (afhængig af hvad der kommer først).
- Option på opretholdelse af en temperatur på min. 20 grader i hele køretøjet, i 2 timer ved en udetemperatur på ned til -5 grader, hvor køretøjet ikke er tilsluttet landstrøm eller har motoren aktiv.
- Option på to arbejdslamper af LED-type og hver med minimum 2000 lumen.
- Option på udrykningsblink i underkanten af bilens forruden (midtfor).
- Option på supplerende udrykningshorn, som er særlig anvendeligt i vejkryds og ved tæt trafik.
- Option på én 230 V inverter 2000 Watt, 8 stk. 230 Volt frie udtag, 2x2 USB-C stik, HPFI-relæ samt 100 Ah Lithumbatteri. Denne option gælder kun for Lille SUV og El SUV.
I relation til punkt II.1.5) og II.2.6) er dette Rammeaftalens samlede anslåede værdi. Rammeaftalens anslåede og maksimale værdi af de ydelser der kan leveres i henhold til rammeaftalen er også anført nærmere i udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgers samlede årsomsætning i hvert af de tre seneste disponible regnskabsår.
Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Uddrag af årsrapporter/årsregnskaber eller revisorpåtegnet erklæring om virksomhedens samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 25.000.000 danske kroner.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Ansøger skal i ESPD'et angive følgende oplysninger:
En liste over de op til 5 betydeligste leveringer af sammenlignelige ydelser, som ansøger har udført inden ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af og opbygning af udrykningskøretøjer, hvorved forstås akutlægebiler, akutbiler, ambulancer, politibiler, brandvæsenets indsatslederbiler eller lignende.
Kun referencer, der vedrører ydelser, som er leveret på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. II.2.9. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af leverancen af ydelserne, der allerede er leveret på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen (referencen) bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under pkt. II.1.4 og II.2.4 anførte ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Angives flere end 5 referencer, vil alene de første 5 referencer indgå i vurderingen.
Der stilles i rammeaftalen krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Der gøres opmærksom på, at der kan være krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Se nærmere i udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Se udbudsbetingelserne hvis ansøger oplever problemer med det elektroniske system.
Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for Ansøger at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.
Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde egnethedskravet, jf. pkt. III.1.2) og til brug for udvælgelsen, jf. pkt. II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153.
Ordregiver agter at afholde ét forhandlingsmøde med hver tilbudsgiver. Udgangspunktet for møderne vil være en drøftelse af det indledende tilbud og eventuelle bemærkninger til udbudsmaterialet. Tilbudsgiverne får efter forhandlingsmøderne en passende frist til at afgive endeligt tilbud. Se yderligere i udbudsbetingelserne.
I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som underleverandør eller deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøger sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskelliges tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/